Skandal s plagiranjem pokrenuo paljbu po Bruketi i Žiniću
Slavni dizajnerski dvojac ponovno se našao pred očima javnosti u negativnom svjetlu, ovoga puta zbog više nego očite "sličnosti" njihovog novog uratka
Webiny je uspješan hrvatski proizvod, da ne upotrijebimo riječ startup jer, u Hrvatskoj, sve što uspije jest startup. Ljudi su se mučili, radili danonoćno i napravili dobru stvar koja je na pragu predstavljanja svijetu.
Kad su dosegli tu razinu, logičan slijed bio je i lagano re-brandiranje (opet jedna riječ koju ne volimo iz dna duše) koje su povjerili riječkoj dizajnerici Anji Zambelli Čolak. Rezultatom su bili zadovoljni i jedni i drugi, no pred par dana dogodila se nezgoda koja je sve dosadašnje uspjehe bacila u zapećak i dovela ih u javnost na način na koji sigurno nisu ni sanjali.
Naime, još jedna hrvatska uspješna tvrtka, iStudio, vodeći se sličnom logikom, odlučila je promijeniti ime i napraviti novi vizualni identitet. Novo ime je Degordian, a posao promjene vizualnog identiteta povjerili su razvikanom imenu, tvrtki Brandoctor koja je jedna od sestrinskih tvrtki poznatog dizajnerskog dvojca Bruketa & Žinić.
Webiny je svoj novi vizualni identitet predstavio u kolovozu 2013. na pitchu u sklopu Founder Institute u Zagrebu, a u ožujku ove godine predstavljen je i vizualni identitet Degordiana, bivšeg iStudia. Problem je u tome što su gotovo jednaki ....
Od pozadine preko vrlo slične tipografije do upotrebe znaka beskonačnosti, dva logotipa izgledaju kao da ih je radila ista osobe za dvije tvrtke iz istog sustava, recimo. No, iako se osnivači Webinyja i Degordiana poznaju i družili su se, radi se o dvije potpuno različite tvrtke.
Anja Zambelli Čolak, dizajneria koja je napravila logotip Webinyja kaže da već ima slična iskustva, i to negativna, jer je iz njene radionice stigao i vizualni identitet uspješnog branda Surf'n'Fries koji je podigao nekoliko tužbi zbog plagijata, ali kako na zagrebačkom sudu za pitanja intelektualnog vlasništva postoji samo jedan sudac, ne nada se pozitivnom raspletu u slučaju da stvar završi na sudu.
U prvim reakcijama na tportalu, Ana Bauer Minkara iz Brandoctora pojela je sav tekst PR-om o Degordianu, uz kratku napomenu da su oni pretražili sve moguće baze zaštićenih znakova i ovaj baš nisu našli, pa eto .... Jednaka je reakcija stigla i od Davora Brukete u prepisci s Anjom Zambelli Čolak na Facebooku - zašto ga niste zaštitili?!
Logika se ovdje čini prilično neugodnom za B&Ž - ako niste zaštitili, mi možemo napraviti istu stvar, što se od nagrađivanog dvojca ne bi baš očekivalo. U međuvremenu su ponovno isplivale sve afere u kojima su Bruketa i Žinić optuženi za plagijat, od slučaja Osječkog i Karlovačkog crnog piva, Nissana i Audija i Kiki bombona, a ima toga još ...
Forum.tm objavio je priču o mladim dizajnerima koji su volontirali u B&Ž, a neki od njihovih radova su naplaćeni klijentima, a da oni nisu vidjeli ni kune (tako su, zaštićenih identiteta, izjavili Forumu).
Anja Zambelli Čolak nada se promjeni logotipa Degordiana i isprici od Brandoctora, no kako se ni jedni ni drugi ne pojavljuju u medijima već danima, unatoč buci na društvenim mrežama i portalima (čemu su inače izuzetno skloni, pa su HR mediji objavili svaku nagradu koju su B&Ž ikad dobili, od vrtića do danas), morat ćemo pričekati neke službene informacije.
Sve u svemu, žao nam je što su se dvije sjajne IT tvrtke našle u javnosti ne zbog svog uspjeha nego zbog povrede intelektualnog vlasništva, a ne možemo se oteti dojmu da se Bruketi i Žiniću ovakve stvari događaju prilično često, gotovo svake godine.
Na kraju, sreću i pravdu želimo Anji Zambelli Čolak, Webinyju i Degordianu uspjeh u svijetu, a Bruketi i Žiniću da ih ne "prebaci slava" i da naprave pravu stvar u ovom slučaju.
Razgovor RSS komentara novi komentar ↓
Novi komentar