Saznajte kako vas drugi vide na Facebooku
Društvene mreže pretvaraju se u beskrajne partyje sa svim ljudima koje poznajete. Kao i u stvarnom životu, nekima se veselite, a druge proklinjete.
CNN je odabrao 12 različitih tipova korisnika Facebooka. Većina ih se ubraja u "Sve ću ti reći" tip koji obožava prijatelje u statusu obavijestiti o svim svojim aktivnostima. Sličnu funkciju ima i Twitter koji je utvrdio da čak 40% svih poruka zapravo otpada na bezvezno piskaranje u "bla bla bla", "jedem bananu", "dosadno mi je" stilu.
Otkrijte kojem od 12 tipova korisnika pripadate i kakvima vas vide vaši prijatelji:
Sve ću ti reći korisnici status ažuriraju nekoliko puta dnevno. S prijateljima dijele svaki svoj korak - od jutarnjeg buđenja, odlaska na kavu, hodanja po cesti - svaki trenutak smatraju jednako važnim i vrijednim spomena.
Samo-promotori ne žele propustiti mogućnost da se pohvale i javno istaknu neki svoj doseg ili pametan zaključak. Rado u status stavljaju linkove za svoj blog ukoliko ga imaju ili za članak koji su upravo pročitali.
Sakupljači prijatelja Facebook koriste kako bi se povezali sa svakom osobom koja pristane na njihove zahtjeve za prijateljstvo. Dok obični korisnici imaju u prosjeku 120 prijatelja, Sakupljači nerijetko doguraju do brojke 1000 te im se savjetuje da ponovo promisle način na koji shvaćaju prijateljstva.
Glasnogovornici u statuse upisuju vijesti poput "Michael Jackson je mrtav". Bez obzira da li se radi o ekskluzivi ili vijesti koja je prekopirana s nekog news portala, Glasnogovornici smatraju da upravo oni moraju obavijestiti prijatelje o aktualnim događanjima.
Egzibicionisti ne razlikuju privatne poruke od onih koje treba plasirati u javnost. Nerijetko svekolikoj publici opisuju seksualna iskustva od prošle noći ili ju obavješćuju o odlasku u apoteku zbog infekcije mokraćnih puteva.
Silovatelji gramatike ne mare za jezična pravila. Iako se u digitalnom svijetu već koriste brojne kratice, a često se zanemaruju i dijakritički znakovi, neki korisnici ne drže se ni najjednostavnijih pravila pisanja. Savjet: pazite da se ne osramotite.
Korisnici željni pažnje porukama u stilu "danas sam taaako loše volje", ili "oraspoložite meeee", žele privući pozornost svojih prijatelja i prikupiti nekoliko komplimenata na vlastiti račun.
Istražitelji vlastite profile drže manje-više praznima. Rijetko pišu poruke i stvaraju privid da se Facebookom uopće ne koriste, dok vrijeme zapravo provode na stranicama svojih prijatelja i u stalnoj su potrazi za najnovijim informacijama.
Mrzovoljni u status upisuju samo loše vijesti. Ništa im ne odgovara, a najmanje poruke drugih korisnika koje kritiziraju izjavama poput "glupani ponekad ne znaju koliko su glupi",.... .
Paparazzi ima samo jednu misiju: pretresti uzduž i poprijeko sve slike do kojih može doći kod vlastitih ali i prijateljevih prijatelja. Stručnjak je na tom području i slike su njegovo glavno područje interesa na Facebooku.
Tajanstveni korisnici uživaju u pisanju poruka koje nitko ne razumije. "Vidjet ćeš", "Ako ne sada, kada?", ...., tipične su izjave ovih korisnika koji zapravo žele izazvati zanimanje drugih i potaknuti na postavljanje dodatnih pitanja.
Dosadnjakovići prijateljima neprestano šalju razne testove, zahtjeve za dodavanjem aplikacija kao i svoje komentare na ankete u kojima su sudjelovali. Od prijatelja očekuju da im odmah odgovore na poruke i da zajedno sudjeluju u ponuđenim razbibrigama.
Novi komentar