Pet lakih komada
Film, može se reći, počinje malo naopačke, ili iz sredine nečijeg života, prati sadašnjost, u kojoj ne možemo mrdnuti dok se s prošlošću ne isudaramo
Znate onaj osjećaj kad gledate film, koncentrirani i obuzeti, ali dovoljno svjesni da pomislite 'to je to što mi nedostaje ovih tjedana (mjeseci)' pa vam se ta rupa nedostajućeg napuni i prepuni pa siti i važni šetate par dana? Pa nećete reći nikome? Pa davite ljude čija seksualna tenzija s fontanama gradskim raste iz dana u dan?
Režirao ga je Bob Rafelson (Crna udovica, Poštar uvijek zvoni dvaput), jedan od pripadnika američkih filmskih revolucionara, čovjek koji ozbiljno tvrdi da film nije njegova najveća ljubav. Snima ih jer je odgojen da radi nešto korisno, da doprinosi. Bitno mu je da film bude jeben. Treba mu po tri-četiri godine da skupi lovu, napiše scenarij, shvati što želi, snimi... jer je, kaže, nesposoban. Doduše, jednom i jer je bio u sukobu s direktorom nekog studija i pod čak optužbom za pokušaj ubojstva.
Film, može se reći, počinje malo naopačke, ili iz sredine nečijeg života, prati sadašnjost, u kojoj ne možemo mrdnuti dok se s prošlošću ne isudaramo, da bi, bar to po redu, došla i budućnost. Jack tumači lik radnika na naftnim poljima, Bobbyja Eroica Dupea. Živi jednim od onih života za koji i sam misli da ne postoji , ali djeluje nam da nema teorije da će nešto mijenjati. Ostavlja dojam cool zgubidana, preljubnika, inteligentnog, zgodnog, uplašenog, rezigniranog i totalno nervoznog tipa.
Kući ga čeka treba Rayette, konobarica (Karen Black) koja sanjari da postane country pjevačica. Ona je tu kao paradigma onih ne baš najbistrijih djevojaka, koje kroz filmove par puta glavnog frajera spuste na zemlju, nenametljivo ali jasno ističu i problematiziraju klasne razlike i obavezno ispale po par ubitačnih replika, kojima ogole besprizornost i laž pripadnika (ovdje) akademske buržoazije. Mogu imati i neku osobenost - Rayette je malko psiho i opsesivno ljubomorna. Kada Bobby od sestre (divna Lois Smith) čuje da im je stari bolestan odlazi ga posjetiti. Tad kapiramo od čega je pobjegao. Laki komadi ipak nisu ribe nego kompozicije klasične muzike iz knjige za učenje klavira za početnike, a nadalje gledamo obiteljsko okupljanje, neku mješavinu Čehova i Woodyja Allena.
Cijelu priču pročitajte na FAK portalu
Novi komentar