Recenzija filma Premijerov govor

Premijerov govor odlikuje se solidnim, fino strukturiranim scenarijem koji obiluje humorom, posebno moćnim u situacijama gdje se to najmanje očekuje

Prilično zabavan film
Prilično zabavan film (Arhiva)

,

film Premijerov govor

Kad uspješni poduzetnik Tomislav Orešić, koji je karijeru i ime izgradio u Sjevernoj Americi, neočekivano i preko noći postane premijer države, početna euforija naroda naglo splasne prilikom njegova prvog javnog obraćanja naciji. Naime, kako je većinu života proveo izvan zemlje, hrvatskom je jeziku vičan koliko i prosječan student filozofije jednostavnim odgovorima. Zabrinuta za njegov i svoj rejting, Vlada odlučuje unajmiti Lisu Temanović, svježe diplomiranu studenticu hrvatskog jezika koja bi privatnim instrukcijama mogla pomoći premijeru s padežima, a usput možda i spasiti državu.

Dok se politička situacija zaoštrava, a narod polako okreće svoja leđa premijeru koji im ne ulijeva povjerenje, Orešić i Lisa se zbližavaju, usprkos razlici u godinama, interesima i jezičnoj barijeri. Ionako kompliciranu situaciju dodatno potresa Lisin ljubomorni dečko Goran, novinsko piskaralo koje daje sve od sebe da dokaže da je premijer samo lutka na koncima koje povlače struje u najvišim krugovima političke moći.

Svima je već na prvi pogled jasno da je ovdje riječ o hrvatskoj inačici velikog hita Kraljev govor, podomaćenoj verziji koja koristi sličnu osnovnu premisu. Međutim, mlada redateljica i scenaristica Andrea Jurčinić, koja je dosad snimala glazbene spotove i nekoliko epizoda Crno-bijelog svijeta, svoj debitantski dugometražni uradak nije potrošila na remakepoznatog oskarovca, već je „posuđenu" početnu ideju iskoristila kako bi ispričala jednu odličnu, nadahnutu priču o zbližavanju dvoje ljudi zaglavljenih u karijerama i osobnim životima.

Premijerov govor odlikuje se solidnim, fino strukturiranim scenarijem koji obiluje humorom, posebno moćnim u situacijama gdje se to najmanje očekuje. Primjerice, iznimno je simpatičan trenutak kad Lisa premijeru priznaje da je nekoć studirala građevinu, a on je, s djetinjom zainteresiranošću, pita zašto je željela proučavati osobe.

12.04.2016. 12:56:00