Razgovor u povodu – akademska slikarica Iris Bondora Dvornik
Početkom prosinca predstavlja se s novom samostalnom izložbom u zagrebačkom Muzeju Mimara
Iris Bondora Dvornik, akademska slikarica istaknuto je ime suvremene hrvatske likovne umjetnosti., autoricaje kompleksnog opusa, izlagala je na brojnim samostalnim izložbama.
Početkom prosinca predstavlja se s novom samostalnom izložbom u zagrebačkom Muzeju Mimara
Četvrtog prosinca, u zagrebačkom Muzeju predstavljate s novom samostalnom izložbom.
- Iz više razloga mogu izraziti zadovoljstvo, da mi je ponuđen termin izlaganja tokom mjeseca prosinca. Volimo vjerovati da jedan period završava, te usmjeravamo našu nadu u nadolazeći. U sklopu takovog razmišljanja, obilježavam 40 godišnjicu moga stvaranja. Na neki je način to i mjesec slavlja, pa je jedan manji dio izložbe posvećen i toj ideji, a ne zaboravimo i činjenicu da je izuzetna, doduše slučajna, čast biti istovremeno u istom muzejskom prostoru s Picassom!
Riječ je o izboru unatrag nekoliko godina.
- Zbog jednostavnijeg uvida u kasniji period modernog slikarstva, uvod u izložbu predstavlja nekoliko slika starijeg datuma, veći je dio slika nastao od 2015. godine, a imamo i jedan životni opus, adekvatan razdoblju Božića.
Što je ključ Vašeg pristupa motivu?
- Ukratko emocija.
Volite jak ali i odmjeren kolor.
-Kako kažu povjesničari, slike su mi temperamentne, jake, čak ponekad i agresivnog karaktera. Odmjerenost se rađa sa potrebom pročiščavanja slike.
Što se krije u središtu Vašeg nefigurativnog slikarstva?
- Uravnotežena forma doživljaja..
Koliko je umjetnost danas važna?
- Nikad nije bila, a uvijek je povijesno nužna .
Što je za Vas dobra umjetnost?
- Postoji isključivo pojam umjetnost. U tom slučaju ne možemo govoriti o lošoj, jer tada to i nije umjetnost.
Novosti u atelijeru?
- Obzirom da su slike našle svoje mjesto u muzejima, na sreću ili pak nažalost i atelijer i depo su poprilično ispražnjeni.
Planovi?
- Realizirati će se još jedna velika izložba, u Muzeju grada Varaždina u 2020. godini.
Naslov izložbe od Meditacije do strasti upućuju kako je riječ o dnevničkom zapisu.
- Ne mogu reći da mi je ta misao bila lajtmotiv, no generalno je, svaka izložba predstavlja određeni dnevnički zapis.
Što je dominantnije - meditacija ili strast?
- Proces slikanja zahtijeva i meditaciju i strast. Tokom stvaranja svakako možemo govoriti o strasti, a slijedom šetnje kroz život, promatranjem, upijanjem i promišljanjem o svojevrsnoj meditaciji.
Novi komentar