« Lifestyle BODY&SOUL
objavljeno prije 2 mjeseca i 7 dana
MYTHBUSTERS

Razbijen mit o omega-3 kiselinama u nadomjescima prehrani

Znanstvenici kažu da bi ljudi trebali jesti ribu barem dvaput tjedno, od čega bi jednom trebali konzumirati masnu ribu poput lososa, tune ili skuše

Zaboravite na ovo...
Zaboravite na ovo... (Shutterstock)
Više o

zdravlje srca

,

omega-3 masne kiseline

,

mitovi

Zdravlje srca trebalo bi nam biti pri vrhu prioriteta, a kako se već desetljećima smatra da je najjednostavniji recept uzimanje nadomjestaka s omega 3 masnim kiselinama iz ribljeg ulja, mislili smo da imamo siguranu varijantu - no, izgleda da to jedno s drugim ima jako malo veze.

Naime, istraživanjem na 100.000 ljudi ustanovili su kako nema dokaza da su takvi nadomjesci spriječili bolest srca, piše u srijedu BBC. Britanski stručnjaci kažu da kakvu-takvu koristi od uzimanja nadomjestaka ima tek svaka tisućita osoba. No, svakako preporučuju konzumaciju ribe kao dio zdrave prehrane.

Istraživanje se bavilo isključivo nadomjescima, a ne omega 3 masnim kiselinama izravno iz ribe. Znanstvenici kažu da bi ljudi trebali jesti ribu barem dvaput tjedno, od čega bi jednom trebali konzumirati masnu ribu poput lososa, tune ili skuše. Inače, omega 3 masne kiseline dodaju se nekim vrstama mlijeka, jogurta i kruha.

No, kada je riječ o nadomjescima dobivenima iz ribljeg ulja, dr. Lee Hooper sa sveučilišta East Anglia kaže: "Možemo biti sigurni u zaključak studije koji se protivi uvriježenom vjerovanju da nadomjesci omega 3 štite srce". Profesor Tom Sanders, nutricionist s King's College u Londonu, ističe da važeće smjernice o prevenciji kardiovaskularnih bolesti potiču konzumaciju ribe više nego uzimanje nadomjestaka.

"Ova studija ne pruža dokaze da bismo smjernice trebali mijenjati", rekao je. Tim Chico, kardiolog sa sveučilišta Sheffield kaže: "Nekoć su pacijentima koji su doživjeli srčani udar prepisivani ti nadomjesci. No, svima koji ih kupuju savjetujem da svoj novac radije potroše na povrće".

19.07.2018. 11:01:00
    
Novi komentar
nužno
nužno

skrolaj na vrh