« Hrvatska
objavljeno prije 13 godina i 3 mjeseca
VELIKO PRIZNANJE

Rad hrvatskih znanstvenika objavljen u časopisu Chemical Reviews

Originalnost članka je u tome što se ne bavi samo dosad postignutim rezultatima, nego razmatra i predlaže nove putove istraživanja u bioinformatici i drugim područjima

Fotografija vijesti

Institut Ruđer Bošković

Dražen Vikić Topić

Dejan Plavšić

Jure Zupan

Milan Randić

Chemical Reviews časopis

Znanstvenici Dejan Plavšić i Dražen Vikić Topić, koji rade u Centru za nuklearnu magnetsku rezonanciju Instituta Ruđera Boškovića (IRB), objavili su znanstveni rad o grafičkom predstavljanju bioloških sekvenci u časopisu "Chemical Reviews", najcitiranijem časopisu Američkoga kemijskog društva, objavljeno je na mrežnim stranicama IRB-a.

Grafičko predstavljanje biosekvenci predmet je istraživanja u bioinformatici već četvrt stoljeća, a poseban su mu zamah u posljednjih deset godina dali upravo hrvatski istraživači. U članku je težište na grafičkom istraživanju proteina, ali su dani i rezultati za DNK i RNK. Članak je popraćen do u detalje razrađenim primjerima kako bi se i novi istraživači mogli brzo uključiti i dalje razvijati prikazane metode. Originalnost članka jest i u tome što se ne bavi samo dosad postignutim rezultatima, nego razmatra i predlaže nove putove istraživanja u bioinformatici te u mnogim drugim područjima.

Prikazani su postupci za kvantitativnu karakterizaciju proteomskih mapa koji se jednako dobro dadu iskoristiti za karakterizaciju dvodimenzionalnih NMR mapa te ondje gdje su istraživači suočeni s izborom optimalnog prikaza složenih baza podataka.

Koautori na radu su Milan Randić i Jure Zupan iz Ljubljane i Alexandru T. Balaban iz Galvestona u SAD-u.

Časopis "Chemical Reviews" ima faktor utjecaja 36, po čemu je na rang-listi ispred široj javnosti poznatijih časopisa "Nature" i "Science". Budući da u svijetu zauzima prvo mjesto među 140 časopisa u kategoriji multidisciplinarnih znanosti, objavljivanje rada u njemu veliko je priznanje svakom znanstveniku, njegovoj instituciji i zemlji.

06.04.2011. 15:05:00