« Lifestyle GASTRO
objavljeno prije 6 godina i 7 mjeseci
OBAVEZNO JESTI

Proljetna superhrana - II. dio

Smokve, špinat, jagode, poriluk i razne trave i začini poput origana idealni su čuvari zdravlja

Jagode
Jagode (Deviantart)
Više o

jagode

,

origano

,

špinat

,

smokve

,

poriluk

,

superhrana

Nakon što smo vam predstavili prvih pet namirnica koje spadaju u kategoriju superhrane, došlo je vrijeme da ponešto saznate i o drugih pet supernamirnica koje će vašem zdravlju dati novi polet.

Svježe smokve

Smokve su jako ukusne i prije svega jako dobre za zdravlje. Imaju najviše mineralnog sadržaja od sveg uobičajenog voća. Zbog visokog udjela kalija idealne su za krvni tlak. Bogate su kalcijem, željezom, vitaminom B, a u tragovima ima i minerala mangana. Ovo voće ima jako puno vlakana, više od bilo kojeg drugog sušenog ili svježeg voća. Netopiva vlakna štite od raka debelog crijeva i raka dojke - topiva vlakna snižavaju krvni tlak, kolesterol. Smokve sadrže obje vrste vlakana. Zbog toga imaju i laksativno djelovanje. Dobar su izvor flavonoida i polifenola.

Poriluk

Poput velikog zelenog luka, ovo povrće ima ugodno slatkast okus, ali koji podsjeća na luk. Baš poput češnjaka, luka, vlasca i ljutike i poriluk pomaže jetrima da eliminiraju toksine i kancerogene. Sadrži sumporne spojeve koji štite od srčanih bolesti i nekih oblika raka. Jedite što više ovoga i sličnog mu povrća koje smo nabrojali i imat ćete zdravu prostatu i crijeva.

Origano i ostale svježe trave

Origano je definicija mediteranskog okusa uz kapare, masline i pržene paprike. Kad su istraživači sa Sveučilišta Oslo analizirali 1.113 vrsta hrane kako bi otkrili namirnicu najbogatiju antioksidansima, na listi 50 najbogatijih našlo se 13 trava i začina. Tako se pokazalo da origano ima 42 puta više antioksidansa nego jabuka. Peršin, na primjer, predstavlja sjajan izvor beta karotena, karotenoidnog luteina i zeaksantina koji je važan u prevenciji makularne degeneracije, zatim vitamina A, vitamina C i vitamina K.

>> Proljetna superhrana - I. dio

Probajte i korijandar, točnije njegove listove koji potiču detoksifikaciju, snižavaju razinu šećera u krvi i kolesterol.

Špinat

Izvrstan izvor folne kiseline, vitamina B koji sprječava nastanak defekata u razvoju beba, srčane bolesti, demenciju i rak debelog crijeva (što je treći najčešći uzrok smrti žena). Jedite najmanje dva serviranja špinata tjedno i smanjit ćete rizik od raka debelog crijeva za 20 posto, uvjeravaju talijanski istraživači. On sadrži i lutein koji se, kako smo već rekli, bori s makularnom degeneracijom. prema istraživanju Sveučilišta Harvard, konzumiranje špinata najmanje dva puta tjedno smanjuje potrebu za operiranjem očne mrene kod muškaraca za pola. Prema Nacionalnom institutu za oči iz SAD-a, jedenje špinata prepolovljuje rizik od makularne degeneracije koja je vodeći uzrok sljepoće kod ljudi.

Stručnjaci s Harvarda su dokazali da je špinat najbolje oružje za prevenciju moždanog udara. kako ima mnogo vitamina K, špinat jača kosti i smanjuje rizik od njihova pucanja zbog osteoporoze za 30 posto. Nije Popeye lud.

Jagode

Porcija od osam jagoda prosječne veličine sadrži oko 140 posto dnevno preporučene doze (DPD) vitamina C, 12 posto DPD vlakana, 6 posto DPD fone kiseline, 210 miligrama kalija te mnogo vitamina K, B2, B5 i B6, magnezija, omega masnih kiselina i bakra. Sadrže i antocijanin koji štiti od raka, te elagotanine (ili elagitanine) koji štite od raka jednjaka. Jagode jačaju obrambene sposobnosti tkiva u tijelu, štite od upala, usporavaju gubitak kratkotrajnog pamćenja povezanog sa starenjem, bogate su fitokemikalijama zbog koji smanjuju rizik od raznih tumora i do 58 posto.

03.04.2013. 14:23:00
    
Novi komentar
nužno
nužno

skrolaj na vrh