Predstavljena kampanja "Drvo je prvo"
Na Obrtničkom sajmu u Karlovcu lobira se za povećanje uporabe drva
Na karlovačkom Obrtničkom sajmu, u sklopu specijalizirane izložbe namještaja i drvne industrije, danas je predstavljena kampanja "Drvo je prvo", koju na nacionalnoj razini provode Hrvatska gospodarska komora (HGK), Hrvatske šume i Ministarstvo regionalnog razvoja, šumarstva i vodnog gospodarstva.
Svrha je kampanje tijekom 2009. i 2010. godine udvostručiti uporabu drva po stanovniku s 0,1 prostornog metra godišnje, kolika je sada, na 0,2.
To se odnosi na upotrebu drva u graditeljstvu, u kućanstvima i u javnoj nabavi, što je moguće samo ako se podigne svijest o ekološkom i ekonomskom značaju uporabe drva i održivom gospodarenju šumama, rekao je pomoćnik direktora HGK Marijan Kavran.
"Smatram da će efekti projekta 'Drvo je prvo' biti vidljivi tek za nekoliko godina, kao što i efekti nacionalne kampanje povećanja izvoza drvoprerađivačke djelatnosti nisu bili vidljivi odmah 2004. kada je započela, ni iduće 2005. godine, a ipak je izvoz od tada udvostručen, te se za ovu godinu očekuje da će iznositi 1,2 milijarde dolara", kazao je Kavran.
Naglasio je i kako je struktura izvoza bitno poboljšana, jer je namještaj zastupljen s 40-ak posto, a drvena stolarija i parketi s oko 30 posto.
Koeficijent izvoza trupaca, rezane građe i drvnih poluproizvoda, s nekadašnji 40 do 45 posto ukupnog izvoza, sveden je na 30-ak posto, s tim da trupci sada čine samo tri posto izvoza, rekao je Kavran.
Pohvalivši Obrtnički sajam, jer se održavanjem na Danima piva približio brojnoj publici, pomoćnik direktora HGK napomenu je i kako se na ovom sajmu po prvi put predstavila inovacija obrade drvene stolarije pjeskarenjem, poduzeća "Stolarija Grčić". Ujedno je pozvao vlasnika, Stjepana Grčića, da svoje tako obrađene proizvode izloži jesenas na "Ambijenti", na Zagrebačkom velesajmu.
Ocijenio je kako bi ta inovacija mogla biti dragocjena investitorima i projektantima za obnovu starih istarskih i drugih kuća u postizanju ambijentalne, starinske kakvoće. Zaključio je kako je konačni cilj kampanje "Drvo je prvo" povećanje uporabe drva u svim segmentima života.
Kako bi postigli taj cilj neophodno je izgraditi imidž drva kao materijala koji označava višu razinu kvalitete življenja te povećati percepciju vrijednosti drva kao materijala, što će utjecati na češći odabir proizvoda od drva, dodao je Kavran. (HINA)
Razgovor RSS komentara novi komentar ↓
Novi komentar