« Hrvatska
objavljeno prije 15 godina i 1 mjesec
SINDIKAT ŽELJEZNIČARA:

Pravilnik o održavanju vlakova ne jamči sigurnost željezničkog prometa

Unatoč sve većoj starosti voznog parka HŽ-a, trenutnim Pravilnikom se omogućuje da vlasnik vozila sam određuje kada će vozila biti na tehničkim pregledima

(Neja Markičević/CROPIX)
Više o

vlakovi

,

Hrvatske željeznice

,

sindikat željezničara

,

vozni park hž

,

tehnički pregled

,

servis vlakova

Sindikat hrvatskih željezničara uputio je danas ministru mora, prometa i infrastrukture Božidaru Kalmeti pismo u kojem ga upozorava da Pravilnik o uvjetima održavanja željezničkih vozila ne jamči sigurnost željezničkog prometa u Hrvatskoj.

Unatoč sve većoj starosti voznog parka HŽ-a, Pravilnikom se omogućuje da vlasnik vozila određuje kada će vozila biti na tehničkim pregledima, te da pomiče rokove tehničkih pregleda, kao i rokove popravaka, ističe sindikat u pismu.

Iako su rokovi pregleda i popravaka i dosad maksimalno produljivani, čime su ugrožavani sigurnost prometa i raspoloživost vozila, sada se vlasniku vozila daje dodatna mogućnost određivanja opsega poslova i produljenja ciklusa za 15 posto.

Primjerice, prilikom kupnje lokomotive rok između redovitih popravaka bio je prijeđenih 800.000 kilometara, a sada kad je ta lokomotiva starija od 30 godina, rok između redovitih popravaka produljen je na čak 1.500.000 kilometara, naglašava sindikat.

Osim toga, u povjerenstva koja pripremaju detaljne upute o održavanju željezničkih vozila 80 posto članova postavljaju vlasnici vozila, a samo 20 posto tvrtke za tehnički pregled i održavanje vozila. U posljednih šest mjeseci u Hrvatskoj se dogodilo pet željezničkih nesreća, a stanje U HŽ-u loše je prvenstveno zbog nedovoljnog ulaganja i štednje u onim segmentima u kojima toga ne bi smjelo biti. Jedan od tih segmenata je i održavanje lokomotiva, vlakova i vagona, gdje zbog starosti vozila treba više ulagati i obraćati pozornost na tehničku ispravnost.

Stoga sindikat od ministra Kalmete, koji je najodgovornija osoba za sigurnost željezničkog prometa u Hrvatskoj, traži izmjene Pravilnika o uvjetima održavanja željezničkih vozila, te imenovanje većine članova povjerenstva za donošenje uputa o održavanju željezničkih vozila iz društava zaduženih za tehnički pregled i održavanje vozila. (hina/metro-portal)

07.01.2010. 15:41:54
    
Novi komentar
nužno
nužno

skrolaj na vrh