Pravilnik o održavanju vlakova ne jamči sigurnost željezničkog prometa
Unatoč sve većoj starosti voznog parka HŽ-a, trenutnim Pravilnikom se omogućuje da vlasnik vozila sam određuje kada će vozila biti na tehničkim pregledima
Unatoč sve većoj starosti voznog parka HŽ-a, Pravilnikom se omogućuje da vlasnik vozila određuje kada će vozila biti na tehničkim pregledima, te da pomiče rokove tehničkih pregleda, kao i rokove popravaka, ističe sindikat u pismu.
Iako su rokovi pregleda i popravaka i dosad maksimalno produljivani, čime su ugrožavani sigurnost prometa i raspoloživost vozila, sada se vlasniku vozila daje dodatna mogućnost određivanja opsega poslova i produljenja ciklusa za 15 posto.
Primjerice, prilikom kupnje lokomotive rok između redovitih popravaka bio je prijeđenih 800.000 kilometara, a sada kad je ta lokomotiva starija od 30 godina, rok između redovitih popravaka produljen je na čak 1.500.000 kilometara, naglašava sindikat.
Osim toga, u povjerenstva koja pripremaju detaljne upute o održavanju željezničkih vozila 80 posto članova postavljaju vlasnici vozila, a samo 20 posto tvrtke za tehnički pregled i održavanje vozila. U posljednih šest mjeseci u Hrvatskoj se dogodilo pet željezničkih nesreća, a stanje U HŽ-u loše je prvenstveno zbog nedovoljnog ulaganja i štednje u onim segmentima u kojima toga ne bi smjelo biti. Jedan od tih segmenata je i održavanje lokomotiva, vlakova i vagona, gdje zbog starosti vozila treba više ulagati i obraćati pozornost na tehničku ispravnost.
Stoga sindikat od ministra Kalmete, koji je najodgovornija osoba za sigurnost željezničkog prometa u Hrvatskoj, traži izmjene Pravilnika o uvjetima održavanja željezničkih vozila, te imenovanje većine članova povjerenstva za donošenje uputa o održavanju željezničkih vozila iz društava zaduženih za tehnički pregled i održavanje vozila. (hina/metro-portal)
Novi komentar