Poslovni bonton za neznalice
Komunikacija je proces odašiljanja, prenošenja i primanja poruka i informacija te je vještina po kojoj se prvenstveno razlikuju uspješni djelatnici od onih manje uspješnih
Poslovni bonton, odnosno bonton u poslovnim odnosima, može se definirati kao skup opće prihvaćenih pravila ponašanja koja se temelje na društvenim normama i važan je segment poslovne kulture svake radne sredine. Bonton je knjiga ili kodeks ponašanja kojeg bi se trebao pridržavati svaki pripadnik društva.
Komunikacija je proces odašiljanja, prenošenja i primanja poruka i informacija te je vještina po kojoj se prvenstveno razlikuju uspješni djelatnici od onih manje uspješnih.
Upoznavanje i predstavljanje
Muškarac se prvi predstavlja ženi, ako sjedi treba se ustati. Iznimka, žena se predstavlja muškarcu prva ako je on na višoj hijerarhijskoj ljestvici. Mlađe osobe se predstavljaju starijima.
Osobe jednake po položajima iz jedne skupine predstavljaju se osobama jednakima po položaju iz druge skupine, a neslužbena osoba onoj s titulom.
Prilikom upoznavanja bitno je upamtiti imena i treba voditi računa o "osobnom prostoru". Uobičajeni prostor na kojem započinjemo poslovne razgovore je od 60 do 120 cm od sugovornika.
Stisak ruke neka bude čvrst, ali nikako u stilu odmjeravanja snage. Ruku sugovornika nije potrebno predugo držati, ni njome tresti, a sugovornika treba gledati u oči.
Starija osoba prva pruža ruku mlađoj osobi. Žena pruža ruku muškarcu. Ženi se ostavlja mogućnost odabira načina pozdravljanja - rukovanje, osmijeh, klimanje glave.
Osoba koja ulazi u prostoriju dužna je prva pozdraviti prisutne.
Sve tajne poslovnog bontona pročitajte na portalu Gentleman.hr
Novi komentar