« Život
objavljeno prije 8 godina i 4 mjeseca
KRUH SA SEDAM KORA

Poslovi koje svatko treba raditi barem jednom u životu

Bez obzira na to što od malih nogu znate da želite biti liječnik, astronaut ili predsjednik svemira, ovi će vas poslovi naučiti vrijedne životne i poslovne lekcije koje će vam uvijek trebati

Fotografija vijesti
Više o

traženje posla

,

posao u inozemstvu

,

teški poslovi

,

stresni poslovi

Već nam desetljećima roditelji uporno tupe kako je fakultetsko obrazovanje najbolji i najsigurniji način da osiguramo kakvu-takvu egzistenciju i mirnu starost. Nažalost, u doba globalne ekonomske krize više ništa nije garancija prosperiteta i financijske udobnosti. Ipak, bez obzira na to čime se u životu planirali baviti, postoji nekoliko poslova koje biste trebali raditi barem jednom, ako ništa, onda zbog toga da shvatite što su dobra radna etika, vrijedan rad i puno strpljenja. Iako postoji više takvih poslova, četiri koja vam donosimo dat će vam dobar presjek svih znanja koja ćete danas-sutra trebati u „pravoj" karijeri.

1. Konobar

Vjerujemo da ne postoji osoba koja nije bila u kafiću ili restoranu s užasnom uslugom, čiji je ključan „sastojak" bio i spor te neljubazan konobar. Gosti mirnijeg karaktera uglavnom se zadovolje time da takvom čovjeku ne ostave ni kunu napojnice te više nikada ne dođu na takvo mjesto, dok oni kraćeg fitilja traže knjigu žalbe ili razgovor s voditeljem restorana/vlasnikom kafića.

Ipak, jeste li ikada pomislili kako možda ipak konobar nije kriv za sve? Možda vam je i donio jelo koje je hladno, nedovoljno pečeno ili s dlakom u sebi, ali ništa od toga nije nužno njegov propust. Isto tako, samo zbog toga što ste vi skupo platili tu hranu ne znači i da konobar u takvom restoranu dobro zarađuje - sasvim je moguće da vjerojatno radi i više od onoga što bi službeno trebao, a istovremeno prima ispodprosječnu plaću. Ne morate liti suze zbog te situacije, ali malo ljudskog suosjećanja nikoga neće ubiti.

Što ćete naučiti: Radeći fizički iznimno naporan posao za male novce, u kojem čak ni nakon 12 sati stajanja na nogama ne smijete skidati smješak s lica, naučit ćete se pravoj empatiji - kako prema ljudima koji rade u sličnim uvjetima, tako i prema ljudima u globalu. Shvatit ćete kako nije baš sve onako kako vam se čini, dok ljutiti čekate svoj skupi odrezak na tanjuru. Razmislite malo o ovome kad sljedeći put odbijete ostaviti napojnicu.

2. Trgovac u maloprodaji

Vrlo je lako prepoznati je li netko ikada radio u maloprodaji ili nije. Oni koji nisu nemaju nikakvih problema da kupe neku stvar i otiđu, a pritom niti jednom gestom ili rječju ne pokažu da su „doživjeli" osobu koja im je tu stvar prodala. Takvi se ljudi prodavačima obraćaju samo kad su nečime nezadovoljni, kada im se uglavnom obraćaju s visoka i kao da su bolji od njih, prigovarajući im zbog nečega na što sam prodavač nema ama baš nikakvog utjecaja.

S druge strane, ljudi koji su radili taj posao uglavnom imaju nevjerojatno mnogo strpljenja i ponašaju se prema takvim osobama kao prema ljudskim bićima, a ne aparatima za prodaju artikala.

Što ćete naučiti: Samo zbog toga što je nečiji posao da vam pomogne ne daje vam za pravo da prema njima budete nepristojni ili se prema odnosite s manjkom poštovanja. Strpljivost i poštovanje dvije su vrline koje su od iznimne važnosti u ophođenju s drugim ljudima.

3. Djelatnik službe za korisnike

Sjetite se koliko ste samo puta ljutiti zvali službu za korisnike neke tvrtke, bila to telekomunikacijska, zrakoplovna, osiguravajuća ili kabelska tvrtka. Nažalost, zbog samog načina na koji su linije komunikacije između tih tvrtki i korisnika organizirani (ovo posebice vrijedi za telekomunikacijske tvrtke), ljudi koji rade u službama za korisnike često su jedini način da „mali" čovjek kaže velikoj korporaciji što ju ide.

S druge strane, činjenica da se tu uglavnom radi o vrlo mladim ljudima (taj posao u velikoj većini situacija rade studenti) kojima na raspolaganju stoji puno manje alata da vam pomognu nego što prosječni korisnik misli, često upravo oni moraju stoički otrpjeti sve uvrede koje im serviraju frustrirani korisnici.

Što ćete naučiti: Malo će vaš što naučiti koliko je važno svakom ljudskom biću pristupati ljubazno i usrdno kao što je to slučaj s poslom u službi za korisnike.

4. Fizički radnik

Svaki oblik fizičkog rada, bilo to košenje javnih površina ili rad u građevini, vrlo je težak i naporan. Svi koji su barem jednom radili nešto fizički zahtjevno znaju kako su radna vremena često vrlo duga, prekovremeni su sati često i redovito neplaćeni, odgovornost je u slučaju pogreške velika, a sigurnosti se na radnom mjestu uglavnom ne pridaje ni blizu pažnje koliko bi trebalo. Žalite li se svaki dan kako vas neudobna stolica u uredu „ubija", razmislite kako je ljudima koji na plus 45 pokrivaju krovove usred ljeta.

Što ćete naučiti: Nigdje se nećete tako naučiti dobrim radnim navikama kao što je to slučaj s fizičkim radom. Želite li pristojno od toga živjeti, morate biti spremni raditi iznimno naporno i kvalitetno.

29.06.2012. 21:11:00
    
Novi komentar
nužno
nužno

skrolaj na vrh