Poseban koncert Zbora HRT-a u ciklusu Sfumato
U izvedbi pod ravnanjem maestra Roberta Homena, redovitog i dragog gosta Zbora HRT-a, sudjeluju mladi solisti: sopranistica Lucija Jelušić i bariton Jurica Jurasić Kapun te orguljaš Hrvoje Trinki
Drugi ovosezonski koncert iz ciklusa Sfumato Zbora HRT-a održat će se u utorak 17. studenoga u 20 sati u Hrvatskom glazbenom zavodu u posebnim uvjetima - bez publike - zbog poznatih pandemijskih okolnosti i poštivanja epidemioloških mjera.
No, bit će to poseban koncert i zbog programske koncepcije u spomen na Dan sjećanja na sve žrtve Domovinskog rata i Dan sjećanja na Dan žrtve Vukovara i Škabrnje, uz podsjetnik na nemogućnost punine glazbenog izraza uslijed novonastalih uvjeta u kojima se u posljednje vrijeme nastoje održavati koncerti.
Skladbe koje se izvode zatvorenih usta, bez teksta, kao simbolički izraz nemoći punog glazbenog izražavanja, su Mjesečina Blagoja Berse i Chanson à bouche fermée (Pjesma zatvorenih usta) Jehana Alaina. Nastale u prvoj polovici prošloga stoljeća, intimne i introspektivne, nesumnjivo zrcale unutarnje proživljaje svojih autora, istovremeno zadivljujući jednostavnošću.
Uz Dan sjećanja na sve žrtve Domovinskog rata i Dan sjećanja na Dan žrtve Vukovara i Škabrnje, Requiem Gabriela Fauréa podsjeća na malo drugačije viđenje uglazbljenja mise za mrtve i skladateljevu viziju smrti kao konačnog radosnog izbavljenja i spasenja. Najizvođeniji rekvijem s kraja 19. stoljeća mjesto na svjetskom koncertnom repertoaru zasigurno je zaslužio jednostavnošću i pijevnim karakterom, pri čemu ograničena uporaba vokalnih i instrumentalnih sredstava osigurava intiman doživljaj. Ono što razlikuje ovaj od ostalih, dotadašnjih rekvijema, je izostavljanje Dies irae - Posljednjeg suda, središnjeg i najpotresnijeg dijela Mise za mrtve.
U izvedbi pod ravnanjem maestra Roberta Homena, redovitog i dragog gosta Zbora HRT-a, sudjeluju mladi solisti: sopranistica Lucija Jelušić i bariton Jurica Jurasić Kapun te orguljaš Hrvoje Trinki.
Koncert se može pratiti u izravnom prijenosu na Trećem programu Hrvatskoga radija.
Novi komentar