Pet mitova o potrošnji goriva
U moru „provjerenih" savjeta i trikova postoje neki koji su duboko ukorijenjeni u svijesti prosječnog vozača, a istovremeno nemaju previše veze s istinom
Poput velike većine prosječnih vozača, i vi želite uštedjeti što je više moguće novca na gorivu te činiti sve da smanjite potrošnju svog automobila. Nažalost, u moru „provjerenih" savjeta i trikova postoje neki koji su duboko ukorijenjeni u svijesti prosječnog vozača, a istovremeno nemaju previše veze s istinom. Donosimo vam nekoliko najčešćih mitova o potrošnji goriva.
Prljavi filtar zraka povećava potrošnju
Ovaj je mit nastao u doba kad starih motora, kojima je otežan dotok zraka znao i dramatično povećati potrošnju. Srećom, kod modernih motora tomu više nije tako. Motori nove generacije koriste računalo kako bi precizno kontrolirali omjer zraka i goriva, zbog čega na smanjeni dotok zraka reagiraju automatskim smanjivanjem goriva koje se koristi. Naravno, prljavi filtar zraka smanjit će performanse vašeg vozila, ali srećom ne i njegovu efikasnost potrošnje.
Zagrijavanje motora prije vožnje povećava efikasnost
I ovo je nešto što je vrijedilo u doba starih motora, dok kod modernih elektroničlkih motora s direktnim ubrizgavanjem goriva više nije slučaj. Moderni su motori najefikasniji na svojoj optimalnoj radnoj temperaturi, a najbrži način da ju postignete jest taj da počnete voziti čim upalite automobil.
Punjenjem goriva u jutarnjim satima štedite novac
Jedan od vrlo čestih savjeta koji možete čuti od kojekakvih „znalaca" jest taj da svoj rezervoar punite u jutarnjim satima, dok je zrak hladniji, umjesto sredinom dana kad je temperatura najviša. Teorija koja stoji iza toga govori kako je hladnije gorivo gušće, zbog čega ćete dobiti više za svoj novac. I dok je u teoriji tomu možda doista i tako, u praksi je ovako nešto potpuna besmislica, budući da su rezervoari goriva na pumpama smješteni pod zemljom, gdje se temperatura vrlo malo mijenja unutar 24 sata.
Gorivo treba kupovati na velikim crpkama
Male privatne crpke svoje gorivo kupuju uglavnom od većih kompanija, zbog čega je razlika između kvalitete nepostojeća. Štoviše, u godišnjim testovima kvalitete goriva najbolje rezultate redovito postižu manje tvrtke, dok upravo one veće najčešće imaju gorivo upitne kvalitete.
Premium gorivo je bacanje novca
Osmišljeno kao proizvod u SAD-u, premium gorivo sve se češće može kupiti i na našim benzinskim crpkama. Premium gorivo ima viši oktanski broj, što ga čini otpornijim na predizgaranje, stanje u kojem gorivo „u prazno" gori unutar motora. I dok je za većinu „normalnih" automobila obično gorivo sasvim dovoljno dobro, zbog čega ovaj mit donekle drži vodu, premium se gorivo itekako isplati za jače motore s više konjskih snaga, koji su puno podložniji predizgaranju goriva, što u konačnici košta više novca od onoga što ste dali za premium gorivo.
Novi komentar