« Život
objavljeno prije 8 godina
BUDITE SUMNJIČAVI

Organsko nije nužno uvijek i zdravo

Najvažnije je dobro se informirati, gnjaviti i ispitivati o porijeklu hrane. Zapamtite da je točna informacija vaše najjače preventivno oružje

Zelena salata
Zelena salata (Deviantart)
Više o

hrana

,

organsko porijeklo

Hrana organskog porijekla je nesumnjivo bolje od konvencionalne jer znamo da u njoj nema pesticida, herbicida i insekticida koji nam štete. Međutim, samo zato što je hrana organska to ne znači da je uvijek zdrava, a evo i zašto:

Šećer. Hrana koja ima visok udio šećera, bez obzira bila ona organskog ili drugog porijekla, jednostavno nije dobra za vas, naročito ne u velikim količinama. Prehrana s puno šećera izaziva nagle promjene raspoloženja, a sa šećer posebno doprinosi epidemiji pretilosti. Nije problem debljini i mansoći kao takvima već u načinu na koji dolazi do debljanja. Slatka pića, krumpirići, bijeli kruh, tjestenina, bijela riža, slatkiši... kad bismo smanjili konzumaciju svega navedenog stvar bi bila puno drugačija. Izbjegavajte slatko - keksi, pahuljice, pečena slatka hrana, slatkiši i energetske pločice, čak i ako ima oznaku da je organskog porijekla.

Obrađeno. Čak i ako se vaša prehrana temelji na obrađenoj hrani organskog porijekla, ne zaboravite da je obrađena hrana i dalje obrađena hrana. Drugim riječima, tijekom proizvodnje iz te hraneje nestalo mnogo hranjivih tvari. Obrađena hrana dakle ima manjak nutrijenata, ali je ujedno puna natrija na što također treba obratiti pozornost. Izbjegavajte obrađenu hranu koja sadrži umjetne dodatke kalcija. Vitamine koji su vam potrebni uzimajte iz voća, povrća, sirovih orašatsih plodova, sjemenja i graha, naravno, organskog porijekla.

Transport. Zelena salata organskog porijekla koja je proputovala pola svijeta da bi stigla do vas ne može biti jednako dobra kao ona proizvedena lokalno. Može ako  lokalna nije organskog porijekla. No putovanje je putovanje - čak i da je organskog porijekla i ekstra čista, na putu može pokupiti razne toksine, može izgubiti na kvaliteti. Potražite zato lokalne farmere i kupujte od njih ako želite pravo organsko i svježe.

Sintetički hormoni. Kad je u pitanju konzervirana i pakirana hrana, također treba biti oprezan. Mnogi proizvođači koriste štetni bisfenol A iako je u određenim sferama nastupila zabrana korištenja toga spoja. Opet, samo zato što na etiketi piše da je organsko ne mora značiti da je zdravo i sigurno i da u tome nema sintetičkih hormona. Najvažnije je dobro se informirati, gnjaviti, ispitivati. Zapamtite da je točna informacija vaše najjače preventivno oružje.

08.06.2011. 10:41:00
    
Novi komentar
nužno
nužno

skrolaj na vrh