Odijelo na poslu čini čovjeka
Odijelo čini čovjeka. Goli ljudi imaju mali ili gotovo nikakav utjecaj na društvo, šaljivo je poručio poznati pisac Mark Twain, još prije mnogo godina
Što god rekli i koliko god se odupirali, izgled jest bitan. Na temelju vanjskog izgleda već u prvih nekoliko sekundi odlučit ćemo hoće li nam se osoba svidjeti ili ne, a sve to najbolje je izraženo u poslovanju. Naime, dobar komad odjeće ili obuće sigurno će vam podići samopouzdanje u interakciji s kolegama, šefovima, ali i potencijalnim klijentima. Online platforma za kupnju i prodaju Kaymu.hr donosi nam neka pravila i trendove koje bi svatko trebao slijediti kada se nalazi u poslovnom okruženju.
Boje su najvažnije
Boje su u poslu izuzetno bitne. One djeluju podsvjesno te je nužno da budu usklađene s poslom koji obavljate, ali i onim što drugi kolege oko vas nose. Najčešće boje koje se tako viđaju po uredima su crna, siva i bež, a ako je potrebno naglasiti autoritet neki će muškarci odabrati i tamnoplavu. Kod žena, boja koja zrači samopouzdanjem je zelena.
U poslovnom okruženju definitivno izbjegavajte jarke boje poput žute, crvene ili narančaste - osobe koje nose takvu odjeću mogle bi prestrašiti partnere i kolege jer su ovo boje koje su povezane s akcijom i agresivnošću.
Kakva tkanina je najbolja?
Vunena odjeća polučit će najbolje rezultate ako je riječ o ženskim kostimima ili majicama i bluzama. Ono što definitivno trebate izbjegavati su neprozračne tkanine od plastičnih materijala te tkanine ispod koje će vam se isticati donje rublje.
Izbor odjeće - što jednostavnije, to bolje
Kod odjeće koju nosite najvažnija je njena udobnost - ne preuska, prozračna, a lijepa. U udobnoj odjeći vaši poslovni rezultati bit će bolji jer nećete konstantno trošiti vrijeme na sitne popravke. U poslovnom okruženju muškarci će najčešće izabrati hlače ili traperice, košulje ili majice, a ako je potreban kontakt s klijentima ili drugim višim suradnicima većina će ih se odlučiti na odijela ili sakoe.
Kod žena, dobra kombinacija su traperice i hlače uz bluzu ili jaknu; ako je riječ o neformalnijem okruženju, ali i suknje i haljine ako je potrebno izgledati elegantnije u poslu koji obavljate. Ono što treba napomenuti je činjenica da suknje nikada ne bi smjele biti kraće od koljena, ali i da haljine ne bi trebale imati tanje naramenice ili otvorena leđa.
Brojni stilisti također naglašavaju kako bi i muškarci i žene trebali izbjegavati odjeću s preistaknutim, kričavim, velikim znakovima ili printom. U poslovnom okruženju - što jednostavnije to bolje.
Obuća i modni dodaci
Obuća i modni dodaci gotovo su jednako bitni kao i odjeća sama. Zaboravite na tenisice ili platformke, u poslu prolaze isključivo cipele ili (eventualno) mokasinke, kod žena još i štikle. Ono što je bitno jest boja (crna, siva, smeđa, crvena, plava,...), udobnost (posebno ako posao uključuje rad na terenu) i stilska usklađenost s odjećom koju taj dan nosite.
Kod modnih dodataka važno je da su usklađeni s cijelim outfitom i elegantni. Kod muškaraca, sat je glavni dodatak svakoj košulji ili odijelu, dok će žene najčešće odabrati neki lijepi komad nakita poput ogrlice ili naušnica. Kod nakita, bitna je umjerenost - mnogo zveckavih narukvica ili prstenja otežat će vam posao, a po mogućnosti i ometati kolege oko vas.
Stručnjaci naglašavaju kako bi nakit, posebno ako se nalazite na visokoj poziciji u tvrtci, trebao biti vrijedniji - zlatni, srebrni ili biserni; to će vam dati dodatni autoritet i samopuzdanje u savladavanju svakodnevnih poslovnih teškoća.
Novi komentar