« Zdravlje
ODLIČNO

Njemački znanstvenici izumili čip koji može pratiti tumor

Mikročip bi se mogao postaviti pokraj tumora kao implatant te bi tako pratio rast tumora

Fotografija vijesti
Više o

Rak

tumor

liječenje raka

lijek za rak

mikročip

Borba znanstvenika za pronalaskom lijeka protiv raka u posljednje vrijeme ima sve više uspjeha. Od genetskih testiranja do tzv. "pametnih lijekova" skoro svaki dan stiže vijest o nekom novom otkriću.

Njemački su znanstvenici s Tehničkog sveučilišta u Minhenu tako otkrili mikročip koji mjeri razinu kisika u okolnom tkivu tumora i tako utvrđuje je li i koliko je tumor narastao. Ukoliko razina kisika u tkivu opadne, to je znak da tumor raste i mikročip odmah objavještava liječnika.

Rezultati se bežičnom vezom prenose do bolesnikovog liječnika, što smanjuje potrebu za čestim bolničkim pregledima i skupim i štetnim zračenjima.

Buduća usavršavanja ove tehnologije omogućit će ugradnju pumpe koja će ubrizgavati lijekove direktno u oboljele dijelove tkiva. Istraživači se nadaju da će ovo omogućiti razvoj manje agresivnog i preciznijeg liječenja raka.

"Postoje tumori koje je teško ukloniti, poput onih u blizini kralježnice. Postoji rizik da presiječete živac ukoliko ga uklanjate kirurškim zahvatom.. Problem, takođe, može da bude tumor koji raste sporo, dok je pacijent star", izjavio je vođa projekta Sven Becker.

Dodao da je, u tim slučajevima, bolje pratiti tumor i liječiti ga samo ako uđe u fazu intenzivnog rasta.

"Podaci dalje idu do doktorovog kompjutera i on ih može pregledati i zaključi da li se aktivnost tumora pogoršava", rekao je Becker.

Razvijanje ove tehnologije još je u početnoj fazi, a stručnjaci se nadaju da će u roku od deset godina napraviti upotrebljiv uređaj.

01.09.2011. 13:27:48