« Život
objavljeno prije 1 dan i 19 sati
USKRSNA KOŠARICA

Neka se šareni uskrsni stol

Sve je isto kao i lani, jedino bilježimo značajan rast broja građana koji će za ovu prigodu izdvojiti značajnije iznose

Uskrsna košarica je sve skuplja
Uskrsna košarica je sve skuplja (Arhiva)
Više o

Uskrs

,

uskrsna košarica

Uskrs je svake godine prigoda da se proveselimo u krugu obitelji uz tradicionalne delicije, a što će se kupovati i koliko će se trošiti da uskrsni stol bude što bogatiji otkrilo je novo istraživanje koje smo proveli te dobivene rezultate usporedili s prethodne dvije godine.
Četiri od pet hrvatskih građana planira napraviti tradicionalni uskrsni doručak ili ručak ove godine i tu nema nikakvih osobitih promjena u odnosu na prethodna istraživanja.

Moderni formati trgovine - hipermarketi i veliki trgovački lanci - i ove će godine biti mjesto opskrbe namirnica za dvije trećine građana (njih 67%) koji će pripremati tradicionalna uskrsna jela. Stabilan je i broj građana koji će se opskrbiti iz domaće, vlastite proizvodnje - imamo ih 18%, dok će 8% građana kupovati u malim prodavaonicama. Važno je uočiti trend kontinuiranog pada kupnje na tržnicama koji je nastavio silaznom putanjom jer je prije dvije godine tamo kupovalo 12% građana, lani 8%, a ove godine još manjih 6%.

A sad idemo za stol. Tamo će se naći kuhana jaja i to kod 94% građana, a potom slijede kuhana šunka kod njih 87% te mladi luk kod 83%. Nakon ove vodeće trojke s nešto manjom popularnosti dolaze hren s 58% građana koji će konzumirati ovaj prilog, rotkvicu će jesti njih 46%, a pincu ili sirnicu njih 34%. Orehnjača će se naći na 29% stolova, pečena svinjetina na tek 1% manje, a pečena janjetina na 20% stolova. Na kraju dolaze još purica s mlincima s udjelom od 17%, pogača sa 16%, šunka u kruhu s 15% i sarma s 10%. Pritom nema osjetnih odstupanja vrijednih spomena jer je riječ o jelima koja se tradicionalno pripremaju pa nema nekih iznenađenja na uskrsnom stolu.

Nema niti iznenađenja kod pitanja planiraju li štedjeti prilikom kupnje namirnica za ovogodišnji Uskrs. Jednako kao i lani, da će paziti koliko troše za ovu prigodu ističe tri od pet građana (59%), a da neće štedjeti navodi njih 41%.

A koliko će trošiti? Pa najveći dio njih, ukupno 20%, kaže da će za nabavku uskrsnih namirnica potrošiti od 80 - 130 eura, a po 16% građana planira izdvojiti 50-70 eura te 40-50 eura. Zanimljiv je rast broja građana koji će pritom trošiti više od 130 eura - i dok ih je u prijašnje dvije godine bilo po 5%, ove godine to je udvostručeno na ukupno 10%.

Istraživanje su proveli JaTRGOVAC magazin i agencija Hendal tijekom ožujka 2025. godine na nacionalno reprezentativnom uzorku građana Republike Hrvatske starijih od 16 godina. Tijekom istraživanja provedena je stratifikacija po šest regija i četiri veličine naselja uz slučajan odabir kućanstva i ispitanika unutar pojedinog kućanstva pri čemu je uzorak stanovništva uravnotežen prema spolu, dobi i obrazovnom statusu ispitanika.

17.04.2025. 13:00:00
    
Razgovor RSS komentara novi komentar ↓
  1. avatar
    armando
    17.04.2025. 17:15
    Tako je
Novi komentar
nužno
nužno

skrolaj na vrh