Neka rat spolova počne: žene su dokazano lošiji vozači
Brojni razlozi rade protiv žena za volanom, od predrasuda i podcjenjivanja pa sve do biologije i dizajna modernih automobila
O muškarcima i ženama za volanom napisani su brojni tekstovi i komentari te gotovo da i ne postoji osoba, muško ili žensko, koja o ovoj temi nema čvrst stav.
Studija koju su proveli znanstvenici sa Sveučilišta Michigan zasigurno neće pomoći da se silne debate o vozačim vještinama i razlikama tako uskoro utišaju.
Michael Sivak, autor studije i voditelj istraživanja, sa svojim je kolegama proučio više od 6,5 milijuna prometnih nesreća u SAD-u, a posebno ih je zanimao brojčani odnos muških i ženskih sudionika u tim nesrećama u usporedbi sa ukupnim brojem vozača i vozačica.
S obzirom na broj vozača oba spola, statistički bi nezgode trebale biti raspoređene ovako: sudar muškarca i muškarca u 36,2% slučajeva, sudar žene sa ženom u 15,8% slučajeva te sudar žene i muškarca u 48% slučajeva.
Studija je, s druge strane, došla do nešto drukčijih podataka, sudari dva vozača događaju se u 31,9% slučajeva, vozača i vozačice u 47,6%, te sudar dvije vozačice u 20,5% slučajeva.
Zbog čega se sudari dviju vozačica događaju češće nego što bi statistički trebali, a sudari dvaju muškaraca manje?
Znanstvenici nisu bili u stanju ponuditi odgovore potkrijepljene čvrstim dokazima. Iako bi bilo najlakše šovinistički zaključiti kako je ovo krunski dokaz da su žene doista gore vozačice, vjerojatno se ovdje radi o čitavom nizu razloga zbog razlike u iskustvu, sposobnostima, ponašanju i očekivanjima.
Stručnjaci smatraju kako spolni stereotipi itekako utječu na ponašanje žena za volanom, drugim riječima, muškarci su ti koji znatno češće voze što znači da vozačice uglavnom imaju manje iskustva i vozačkog samopouzdanja, oboje iznimno važnih za dobru vožnju.
Istraživači ne isključuju kao razlog niti moderne automobile, u kojima je dizajnerski trend da se sjedala sve više „spuštaju" dok se neprozirni dio vrata čini sve višim, što ženama kao prosječno nižem spolu nikako ne pomaže u pregledu ceste i okoline.
Osim nižeg rasta, žene imaju još nekoliko bioloških razlika naspram muškarcima koje im ne idu u prilog za volanom. Neke su studije pokazale kako muškarci bolje percipiraju vrijeme i brzinu te lakše mogu rotirati trodimenzionalne figure u mozgu, što im pomaže za vrijeme vožnje.
Ne treba ni zanemariti činjenicu da žene češće voze djecu u automobilu od muškaraca, a nije tajna da su nemirna djeca jedna od najvećih smetnji u vožnji
Ovo istraživanje je donekle u suprotnosti sa istraživanjima provedenim u Velikoj Britaniji, gdje je studija pokazala kako su muškarci skloniji rizičnijoj vožnji i bržim automobilima. S druge strane, iako se i žene sudaraju, te se nesreće ipak redovito događaju pri manjim brzinama i imaju znatno blaže posljedice.
Razgovor RSS komentara novi komentar ↓
Kad bi im barem to pomagalo i za vrijeme seksa...
Novi komentar