Natječaj za brodogradilišta objavljen u Financial Timesu i Lloyd'su
U drugom krugu privatizacije država po posebnim uvjetima, za jednu kunu, prodaje većinske udjele u četiri brodogradilišta
Natječaje za privatizaciju šest hrvatskih brodogradilišta u većinskom državnom vlasništvu, nakon što ih je u subotu objavio na svojm internetskim stranicama, Hrvatski fond za privatizaciju (HFP) objavio je danas i u Vjesniku, Financial Timesu i Lloyd's listu.
Javne pozive za prikupljanje ponuda za kupnju dionica brodogradilišta HFP će objaviti i u The Economistu 20. veljače i u TradeWindsu, 19. veljače, doznaje se iz HFP-a.
Riječ je o drugom natječaju za privatizaciju hrvatskih brodogradilišta, s rokom za podnošenje ponuda do 19. travnja ove godine u 14 sati.
U drugom krugu privatizacije hrvatskih brodogradilišta država po posebnim uvjetima, za jednu kunu, prodaje većinske udjele u četiri brodogradilišta - 83,32 posto dionica u riječkom 3. maju, 95,24 posto dionica u Brodotrogiru, 99,54 posto dionica u Brodogradilištu Kraljevica i 99,78 posto dionica u Brodograđevnoj industriji Split.
Po nominalnoj cijeni prodaju se udjeli u dva brodogradilišta - jedan poslovni udjel koji čini sto posto temeljnog kapitala Brodosplit-Brodogradilišta specijalnih objekata po početnoj cijeni 18,16 milijuna kuna, te većinski udjel, od 59,25 posto pulskog Uljanika za kojega je početna cijena 397,49 milijuna kuna.
Prema podacima HGK-a, hrvatska brodogradilišta u knjizi narudžbi trenutno imaju 34 ugovorena broda, što čini oko 0,22 posto svjetskog tržišta. U Komori podsjećaju da su prije pet godina (ožujak 2005.) hrvatska brodogradnja bila na 4. mjestu u svijetu sa 69 ugovorenih brodova, iza Japana, Južne Koreje i Kine.
Šest državnih brodogradilišta su, kako se doznaje iz Ministarstva gospodarstva, rada i poduzetništva (MINGORP), na kraju 2008. godine na razini grupa imala ukupno 11.060 zaposlenih. Samo u brodogradilištima, krajem studenoga prošle godine bilo je 8.850 zaposlenih.
Ukupni akumulirani gubici brodogradilišta su oko 7,4 milijarde kuna, a aktivna državna jamstva na osnovu kojih su državna brodogradilišta podigla kredite trenutno su na razini gubitaka i iznose 7,4 milijarde kuna.
U Hrvatskoj gospodarskoj komori ističu da brodogradnja u izvozu RH sudjeluje s 12 posto, a u BDP-u s oko 1,4 posto te da je multiplikativni faktor 2,6.
S ovakvom knjigom narudžbi kapaciteti brodogradilišta su popunjeni do sredine 2011., što znači da su već sada brodogradilišta u pojedinim dijelovima proizvodnog procesa (predobrada i obrada materijala, predmontaža) u zastoju, ocjenjuju u HGK.
Prema podacima Komore, hrvatska brodogradilišta su u 2008. godini ostvarila ukupni prihod od 6,3 milijarde kuna.
Hrvatskim brodogradilištima, kažu u Komori, ne ide na ruku stanje na svjetskom tržištu na kojem je broj kupoprodajnih ugovora u 2009. manji za 90 posto od onog u 2008. godinu, a cijene novogradnji su u odnosu na 2008. pale za 30 posto s daljnjim trendom pada.
Prema informacijama kojima raspolaže HGK, naznake uzlaznih trendova bi se mogle očekivati tek 2012. godine. (hina/metro-portal)
Novi komentar