« Hi-tech
objavljeno prije 10 godina i 1 mjesec
PROŠIRENA STVARNOST

Naočale kroz koje vidimo i više nego što želimo

VIDEO - Uređaji za proširenu stvarnost postoje desetak godina, ali će se tek sada početi probijati na tržište

AR Walker
AR Walker (YouTube)
Više o

3D tehnologija

,

tehnologija

,

naočale

,

Augmented Reality

,

Proširena stvarnost

Naočale s tzv. head-mounted ekranima (HM) omogućit će nam da na svakom koraku čitamo e-mailove, pregledavamo karte i najnovije vijesti te skupljamo informacije o znamenitostima pred kojima stojimo. Pritom se ne radi o dalekoj budućnosti već o naočalama koje već postoje, a predstavljene su nedavno na najvećem sajmu elektronike u Japanu.

Za obilazak Kyota novinari su dobili mobitele s GPS sustavom i spomenute naočale. Nakon nekoliko koraka počele su stizati upute o tome kako doći do najboljeg restorana ili turističke atrakcije. Prilikom pogleda na samu znamenitost, na ekranu veličine 320*240 piksela, počinju se prikazivati korisne informacije o objektu, a pri pogledu u nebo vremenska prognoza.

Najveći japanski mobilni operater NNT Docomo uređaj "AR Walker" razvija u suradnji s Olympusom i tako postavlja nove trendove u ponudi "proširene stvarnosti". Cjelokupna industrija vjeruje da bi upravo HMD tehnologija mogla postati "sljedeća velika stvar" nakon što splasne uzbuđenje oko iPada i pametnih telefona. Tehnologija postoji već desetak godina, ali se tek treba probiti na tržište masovne potrošnje.

"Vrlo smo blizu proboja", tvrdi japanski profesor Masahiko Tsukamoto koji različite prototipe naočala testira već cijelo desetljeće, a skida ih samo za vrijeme spavanja. Smatra da će se na tržište probiti tri vrste uređaja:

1. Ekrani poput navedenog AR Walkera
2. Skijaške naočale s aktualnim podaci o položaju, brzini, temperaturi,...
3. Video-naočale za prijenosno 3D kino

"Tehnologija odlično napreduje. Uređaji i njihovi čipovi su sve manji, a u trendu je i širokopojasni internet", objašnjava Masahiko Tsukamoto. Najveće prepreke trenutno predstavlja još uvijek vrlo visoka cijena uređaja te navike potrošača. Istraživanja pokazuju da postoje entuzijasti koji su spremni nositi naočale u stilu Jamesa Bonda, ali je tržište još uvijek premalo za ozbiljniji poslovni pothvat.

09.11.2010. 09:00:00
    
Novi komentar
nužno
nužno

skrolaj na vrh