« Svijet
objavljeno prije 15 godina i 4 mjeseca
Kraj beskonačnih serijala

Nakon 72 godine emitiranja otišla najdugovječnija sapunica

U posljednjih deset godina prepolovio se broj serijala s dramatičnim zapletima iz svakodnevnog života poznatih kao sapunice, kao i broj njihovih gledatelja.

Posljednja postava serije ˝Guiding Light˝ (Getty Images)
Posljednja postava serije ˝Guiding Light˝ (Getty Images)
Više o

sapunice

,

televizija

,

serije

,

guiding light

Mlađi gledatelji gravitiraju prema reality showovima koji sadrže drugačije zaplete i drugu vrstu likova.  Tako će sapunica tv mreže CBS, ˝Guiding Light˝ prestati s emitiranjem nakon 72 godine egzistiranja na radiju i televiziji.

˝Pratila sam tu seriju zadnjih 20 godina. Tužno je to da je više neće biti˝ komentira jedna gledateljica premda svjesna da su se televizijski trendovi i ukusi promijenili. Medijski konzultant Michale Sands se slaže: ˝Sapunice su prošlost. Dosadne su i nezanimljive. Publika traži dramu stvarnog života, stoga me čudi da su toliko dugo i opstale.˝

Ne tako davno, ova tvrdnja bila bi potpuno neprihvatljiva. Na tri nacionalne američke tv mreže tijekom 70-tih sapunice su dominantno ispunjavale dnevnu shemu, a bilo ih je čak 19. Sapunice su razvile koncepciju radnje koja se sporo razvija, mnoštva karaktera, a neke su se čak dodirnule tabu tema poput abortusa, homoseksualnosti te silovanja u braku, prije nego su počele obrađivati u talk-showovima.

Ipak vremena se mijenjaju. Najčešća publika tih serijala bilo je ljepši spol, koji ulogu domaćice sve više zamijnjuje ulogom poslovne žene, pa su tako i sapunice ostale bez gledatelja. Žanr se teško prilagođavao novim tehnologijama, a televizije se nisu potrudile učiniti ih relevantnima.  Pojavom interneta izgubila se i navika obiteljskog gledanja tv, što je također pridonijelo padu gledanosti.

Osim toga, jedna sapunica zahtijeva velika ulaganja. Bob Boden, direktor programa Fox Reality, radio je u dnevnoj shemi CBS-a tijekom 80-tih i 90-tih. ˝Propast sapunica faktor je promijene načina poslovanja kao i njihove kreativnosti. Emisija je rađena da ide 52 tjedna kao originalni proizvod. U današnjem načinu funkcioniranja televizijskog biznisa, to više nije ispalativo˝, objašnjava Boden.

17.09.2009. 21:41:38
    
Novi komentar
nužno
nužno

skrolaj na vrh