Ministar Kalmeta obećao nabavu većeg broja lokomotiva
Sa sindikatima je usuglašeno da neće biti nikakvog ukidanja putničkih linija, već će se zajednički izraditi novi vozni red
Zbog današnjeg 15-minutnog zaustavljanja vlakova na prugama Hrvatskih željeznica, koje su organizirala četiri željezničarska sindikata, 37 putničkih vlakova kasnilo je ukupno 354 minute, a pet teretnih vlakova ukupno 72 minute, priopćeno je iz Ureda uprave HŽ-a Holdinga.
Tako je svaki putnički vlak prosječno zakasnio 9,5 minuta, a teretni 14,4 minute, navode iz HŽ-a.
Uprava HŽ Holdinga i uprave drugih tvrtki unutar HŽ Holdinga, kako se tvrdi u priopćenju, imaju redovnu komunikaciju sa socijalnim partnerima u kojoj rješavaju aktualne probleme, a obveze iz kolektivnih ugovora se poštuju.
Danas je isplaćena i plaća sukladno rokovima propisanim u kolektivnom ugovoru, navodi se u priopćenju. Napominje se kako Uprava HŽ Holdinga žali zbog narušavanja voznoga reda i kašnjenja vlakova i svim putnicima koji su imali problema na putovanju upućuje isprike.
Nema ukidanja putničkih linija
Neće biti ukidanja nikakvih putničkih linija na hrvatskim prugama, dogovoreno je na današnjem sastanku ministra mora, prometa i infrastrukture Božidara Kalmete s čelnicima sindikata HŽ-a koji su jutros organizirali 15-minutnu obustavu prometa.
Na sastanku s čelnicima četiriju sindikata složili smo se oko svega, izjavio je Kalmeta nakon današnje sjednice Gospodarsko-socijalnog vijeća (GSV) na kojoj se trebalo raspravljati o stanju na HŽ-u ali je to zbog sindikalnih nesuglasica odgođeno za tjedan dana.
U vezi prijedloga o ukidanju oko 250 lokalnih putničkih linija usuglašeno je sa sindikatima da neće biti nikakvog ukidanja linija, već će se zajednički izraditi novi vozni red, koji će vrijediti od jeseni, u čemu će sudjelovati sva poduzeća HŽ-a, a ne samo HŽ Putnički prijevoz.
Na primjedbu sindikata da se nedovoljno ulaže u željezničku infrastrukturu Kalmeta je rekao kako ove godine investicije u infrastrukturu iznose 700 milijuna kuna jer nema više novaca, ali se radi na privlačenju sredstava iz EU.
Odgovarajući na tvrdnje o nedovoljnom ulaganju Kalmeta je rekao da se priprema natječaj za nabavu većeg broja višesustavnih lokomotiva i dizel lokomotiva, Končar i TŽV Gredelj razrađuju tri prototipa novih vlakova za prigradski prijevoz, te se dogovara kredit za modernizaciju mobilnih kapaciteta.
U vezi optužbi četiriju sindikata da su Gredelj i Đuro Đaković 30 posto skuplji od inozemnih konkurenata, Kalmeta je priznao da je na nedavnom natječaju za izgradnju 100 teretnih vagona Đuro Đaković bio daleko skuplji u odnosu na druga dva ponuđača, ali i dodao kako je "to pitanje javnog natječaja".
Gredelj je tvrtka kćer HŽ-a koja zapošljava 1.700 ljudi i najveća je hrvatska tvrtka iz metaloprerađivačke industrije. Gredelj je izgradio novi pogon i mora imati značajnu ulogu u radu HŽ-a, a osim toga dobiva poslove diljem Europe i svijeta, napominje Kalmeta.
Na to je pitanje reagirao i predstavnik sindikalnih središnjica u GSV-u Damir Jakuš ustvrdivši da je Gredelj najveća investicija u metalnu industriju u Europi u prošloj i ovoj godini.
"Zar mi moramo biti jedini koji će svoju proizvodnju i tvrtke izložiti svim nemilostima tržišta a svi drugi štite svoju proizvodnju i gospodarstvo koliko mogu", pitao je Jakuš dodavši kako Gredelj preko 40 posto prihoda ostvaruje na stranim tržištima, što ne bi bilo moguće da je toliko skup i nekompetentan. (hina/metro-portal)
Novi komentar