Mercatoru dopušteno preuzimanje Getroa
Očekuje se da će provedbom ove koncentracije u trgovini na malo mješovitom robom doći do daljnjeg jačanja konkurencije u Hrvatskoj
Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja (AZTN) ocijenila je dopuštenom koncentraciju nastalu stjecanjem kontrole tvrtke Mercator-H d.o.o. nad tvrtkom Getro d.d.
Provedbom ove koncentracije ukupni tržišni udio Mercatora na tržištu maloprodaje mješovitom robom u Hrvatskoj iznositi će manje od 10 posto.
Mercator će, kako se navodi u priopćenju, povećati svoj tržišni udio na tržištu maloprodaje između 20 i 30 posto na području Grada Zagreba, Karlovačke županije, Istarske županije i Dubrovačko-neretvanske županije.
Na području Brodsko-posavske, Varaždinske i Splitsko-dalmatinske županije njegov tržišni udio iznosit će 10 do 20 posto, a na području Primorsko-goranske, Osječko-baranjske, Sisačko-moslavačke i Bjelovarsko-bilogorske županije Mercator će imati manje od 10 posto tržišnog udjela.
Na tržištu veleprodaje mješovitom robom, pretežno hranom, pićima i higijenskim proizvodima za domaćinstvo, nakon provedbe koncentracije, Mercator će biti zastupljen s 5 do 10 posto.
Radi se o koncentraciji na tržištima čija je temeljna značajka otvorenost i dinamičnost, sloboda pristupa i odsustvo značajnih zapreka pristupu tržištu, stoji u priopćenju Agencije.
Također se navodi kako "na hrvatskom tržištu maloprodaje djeluje veliki broj konkurentnih poduzetnika, a ova je koncentracija dio procesa konsolidacije i okrupnjavanja koji uobičajeno slijede nakon razdoblja 'novih ulazaka' u vrijeme otvaranja i liberalizacije tržišta, uzimajući u obzir i vrijeme gospodarske krize kada je zbog pada potražnje i prometa u trgovini i pogoršanja uvjeta poslovanja, dio poduzetnika prisiljen čak i izaći s tržišta".
Agencija je ocijenila da će provedbom ove koncentracije u trgovini na malo mješovitom robom, pretežno hranom, pićima i higijenskim proizvodima za domaćinstvo na teritoriju Hrvatske doći do daljnjeg jačanja konkurencije.
Istodobno će nastati gospodarski subjekt koji će svojom snagom potaknuti tržišno natjecanje u hrvatskoj maloprodaji, što bi trebalo rezultirati većim pogodnostima za potrošače prvenstveno u smislu bolje ponude, nižih cijena i veće mogućnosti izbora, stoji u priopćenju. (hina/metro-portal)
Novi komentar