Marketinški trikovi za preživljavanje krize - profitabilne niše
Niše - specijalizirani i profitabilni segmenti tržišta, razvili su se zato što velike kompanije proizvodima i uslugama za široku potrošnju ne mogu pokriti sve potrebe potrošača
Stručnost i ekskluzivnost unutar niše treba postati vaš cilj - ne brinite se, ovo zvuči puno pompoznije nego što uistinu jest. Marketing je naglašavanje vaših prednosti, a sigurno ih imate - inače ne biste bili tu gdje jeste. Pitanja za zapitati se su -
- Kako mogu naglasiti stručnost mog tima - brži smo, kvalitetniji, povoljniji?
Svaka kompanija može profilirati komparativne prednosti unutar niše, specijalizirajući se na pojedini uski segment. Tako se posredno formira niša. Regionalna orijentacija (brzina, troškovi transporta) uska specijalizacija (print fotografije na staklu, dijetalni kolači s inicijalima ministra financija) individualizirana kvaliteta ( ručna ili unikatna izrada...).
- Jedini smo koji nudimo proizvod na određenom geografskom području?
Izmislili ste Iphone? Ne, nismo ni mislili da jeste... Ipak, svaki proizvod (pogotovo usluga) na neki je način jedinstven, pa ga takvim trebate i predstaviti.
Prodajete i montirate prozore? Ok, ali vaši su prozori proizvedeni od recikliranih materijala, ekološki prihvatljivi, imaju 35 posto bolja izolacijska svojstva, dolaze u svim bojama, gravurama... Eto vašeg jedinstvenog proizvoda - možda ne u svjetskim okvirima, ali u Istarskoj županiji ili istočnoj Slavoniji definitivno. Iskoristite tu činjenicu!
- Koliko sam orijentiran kupcu?
Orijentiranost kupcu u multinacionalnim korporacijama je klišej. U malim kompanijama to je način života i poslovanja. Zapamtite - što se vaš kupac ugodnije osjeća poslujući s vama, tim je neugodnija situacija vašoj konkurenciji.
Imajte na umu - osobno poznajem čovjeka koji je dobio posao vrijedan nekoliko milijuna kuna jer se na sastanku „sjetio" imena djeteta jednog velikog direktora i pitao ga je li ispravio lošu ocjenu iz latinskoga. Naravno, posao jest prije svega - ali budite i socijalno inteligentni - isto vrijedi i za rođendane, obljetnice, interne zgode... Sve što će vas učiniti osobom koje će klijent sjetiti sa smiješkom na licu, umjesto s grčem u želucu.
Tips and tricks
Imate nišu? Odlično! Kako ju marketinški iskoristiti? Ukoliko ne želite trošiti značajne količine novaca na oglašavanje, pokušajte na druge načine biti prisutni u medijima.
- Stručni članci su odličan način stvaranja „branda" od svoje kompanije. Na ovaj način se jednostavno pozicionirate kao ekspert u polju o kojemu pišete. Ukoliko proizvodite bušilice, nećete pokušavati ostvariti suradnju s Glorijom - medij u kojem se pojavljujete mora biti interesantan vašoj ciljanoj klijenteli.
Novi komentar