« Život
NOS PREPOZNAJE PRAVOG

Ljubav nije dovoljna - DNA test i mirisi otkrivaju onog pravog

DNA testovima može se izmjeriti stupanj genetske kompatibilnosti imeđu dvoje ljudi koji je odgovoran za ljubavnu sreću

Ljubav miris par
Ljubav miris par (Shutterstock)

geni

ljubav

kako biti sretan

ljubavna veza

feromoni

DNA

instinkt

levitra

željka matković biografija

"Osjećaji nisu pouzdani", tvrdi švicarska inženjerka biologije Joelle Apter koja smatra da dvoje ljudi pred sobom imaju sretnu zajedničku budućnost samo ako postoji i biološka usklađenost. Apter radi za poduzeće GenePartner i vjeruje da je pronašla sigurnu metodu otkrivanja "onog pravog".

"Genetski kompatibilni ljudi između sebe osjećaju savršenu kemiju. Vlastito tijelo počinje slati signale odobravanja prema drugoj osobi i dolazi do visokog stupnja harmonije između imunoloških sustava", objašnjava Apter koja kompatibilnost može utvrditi pomoću DNA analize. Genetska usklađenost omogućuje bogatiji seksualni život, dugotrajnu ljubavnu sreću, a navodno pozitivno utječe i na zdravlje zajedničke djece.

>>Kako upecati i zadržati onog pravog

Zanimljivo je da osobe koje si genetski savršeno odgovaraju imaju vrlo različite navike u stvarnom životu. Naime, iako prilikom odabira partnera težimo zajedničkim interesima i stavovima, Apter tvrdi da je s biološkog gledišta bolje funkcioniraju partneri s raznolikim genima.

Ključan je MHC kod koji je odgovoran za imunološki sustav. Kada se rodi ljubav između osoba s velikim brojem različitih gena, dolazi do optimalne kombinacije - parovi se lakše prilagođavaju okolini i imaju snažniju djecu, dok osobe sa sličnim genima imaju boležljive i "slabe" potomke.

"Kompatibilnost možemo izmjeriti DNA testovima, ali i namirisati. MHC utječu na prirodan, individualan miris tijela. Zapravo i prije prvog poljupca otkrivamo hoće li početna privlačnost prerasti u pravu ljubav, ali toga nismo svjesni. Ukoliko se ne želite podvrgnuti DNA testovima, predlažem da u ljubavnim pitanjima poslušate svoj instinkt", zaključuje Apter.

>>O čemu razgovaraju sretni parovi?

Apterovu tezu potvrđuje i istraživanje o povezanosti mirisa, privlačnosti i MHC gena u sklopu kojeg su tri muškarca tijekom tri dana morala 24 sata nositi jednu majicu, nakon čega su tri žene na temelju mirisa odabrale najprivlačnijeg. Rezultat je bio zapanjujući - žene su nesvjesno odabirale muškarce koji su imali najrazličitije MHC gene od njih samih.

20.07.2010. 23:21:00