Kruzeri i klimatski ciljevi ne idu ruku pod ruku
Skupina organizatora kružnih putovanja postavila je "neodgovorne" klimatske ciljeve koji nisu u skladu s planom njemačke vlade o klimatskoj neutralnosti do 2045. godine, upozorila je ekološka udruga NABU
Osam od 12 anketiranih kompanija planira postići klimatsku neutralnost do 2050. godine, utvrdila je Njemačka unija za očuvanje prirode i okoliša.
Istraživanje je obuhvatilo ekološke i klimatske mjere, upotrebu mazuta, napajanje strujom s obale, filtere za čestice čađe i katalizatore koji smanjuju emisije dušikovih oksida.
NABU je poslao anketne upitnike 14 tvrtki i dvije se nisu odazvale.
Najbolje rezultate u zaštiti klime i okoliša postigli su, prema odgovorima u anketi, norveški operateri Hurtigruten, Havila i Hurtigruten Expeditions.
Struja je u Norveškoj jeftinija i proizvodi se uglavnom u hidroelektranama, a propisi su stroži, objašnjava šef za prometnu politiku u NABU-u Soenke Diesener.
Među njemačkim tvrtkama najbolje su na NABU-ovoj ljestvici pozicionirani Mein Schiff, Aida Cruises i Hapag-Lloyd Cruises.
Na pretposljednjem je mjestu kruzerski div Carnival, a na posljednjem britanska Marella.
Napajanje s obale dostupno je kruzerima u Hamburgu, Kielu i Rostocku, podsjetio je predsjednik NABU-a u Hamburgu Malte Siegert i pozvao kompanije da ga koriste.
"Napajanje s obale moralo bi postati obvezno kako bi se ljudi u gradovima zaštitili od ispušnih plinova", dodao je Siegert.
"Sektor organizacije kružnih putovanja ustraje u zacrtanom cilju klimatske neutralnosti do 2050. godine", priopćila je njemačka udruga tvrtki u sektoru krstarenja Clia u odgovoru na NABU-ovu ljestvicu. Rok je u skladu sa strategijom Međunarodne organizacije za pomorski promet (IMO) o stakleničkim plinovima u međunarodnom transportu, naglasili su.
Razgovor RSS komentara novi komentar ↓
Novi komentar