« Lifestyle BODY&SOUL
objavljeno prije 1 mjesec i 6 dana
SAVJETI

Kako se riješiti stresa nakon posla?

Glavni problem je u tome što se ljudi ne znaju nositi sa stresom, da ne naglašavamo koliko nam suvremeni način života ne olakšava situaciju

Riješite se stresa u par koraka
Riješite se stresa u par koraka (Arhiva)
Više o

stres

,

otpuštanje stresa

Stres je sasvim prirodna reakcija, ma koliko nas njime plašili, a ako poslušamo kliničku psihologinju Erin Olivo, čak je i dobrodošao .

Ipak, glavni problem je u tome što se ljudi ne znaju nositi sa stresom, da ne naglašavamo koliko nam suvremeni način života ne olakšava situaciju.

Većina ljudi je stalno u brigama i žurbi, a takva stanja dovode do kroničnog stresa koji u konačnici rezultira bolestima. 

Pa onda, kako se učinkovito nositi sa stresom?

Dr. Olivo predlaže četiri koraka koji će biti ključni u nadvladavanju stresa

1. Slušajte svoje tijelo - prvi korak sastoji u prepoznavanju tjelesnih reakcija na stres. Kada smo pod stresom povisuje se krvni tlak i razina kortizola. Kronični stres se manifestira kroz bolove i nervozu u želucu te razne druge zdravstvene probleme. 

2. Opuštajte se - kako je stres fizička reakcija, savjet je svakodnevno prakticiranje tehnika opuštanja, bilo da je riječ o nekoliko minuta svjesnog, dubokog disanja, meditaciji ili jogijskim asanama.

3. Ronilački refleks - kad ste pod velikim pritiskom i osjećate kako vas preplavljuje osjećaj topline ili vam srce hoće iskočiti iz grudnog koša, na čelo stavite hladan obolog ili se umijete hladnom vodom.Sljedeći korak je zadržavanje zraka -  držite dah koliko god možete, a potom nastavite normalno disati. Na taj način postižemo ronilački refleks - umjetno stvaramo okolnosti u kojima se tijelo nalazi kada je pod vodom, u stanju koje je suprotno od stanja stresa - otkucaji srca se usporavaju, anksioznost nestaje. 

4. Trojstvo - prehrana, vježbanje i organizacija vremena. Poslovica kaže da smo ono što jedemo i u tome ima puno istine. Zdrava hrana nas smiruje i diže nam raspoloženje, dok nezdrava čini suprotno. Vježbanjem se u tijelu luči endorfin - hormon sreće, najbolji mogući odgovor na kortizol. Ako organizirate vrijeme, izbjeći ćete potpuno nepotreban stres koji je, primjerice, posljedica kašnjenja na sastanke. Ne pretrpavajte dnevni raspored i uživajte u životu. 

20.03.2019. 18:01:00
    
Novi komentar
nužno
nužno

skrolaj na vrh