Kako postići učinkovitu komunikaciju
Učinkovita komunikacija potrebna vam je i u privatnom i u poslovnom životu, pa evo nekoliko odličnih savjeta
Učinkovita komunikacija je dvosmjeran proces. Učinkovitost u komunikaciji se postiže kada sudionici u komunikaciji polaze od načela da uvijek postoji razlika u onome „što je pošiljatelj poruke rekao" od onoga „što je primatelj poruke čuo ili razumio".
Učinkovitost u komunikaciji se postiže kada koristimo krug povratne sprege (feedback) - što znači da tijekom razgovora provjeravamo da li smo čuli/vidjeli upravo ono što nam sugovornik želi reći, prenijeti. To što smo čuli ili naše razumijevanje izrečenog od sugovornik nam treba potvrditi ili osporiti.
Tada kažemo da smo postigli razumijevanje, koje nije u zavisnosti sa slaganjem sa sugovornikom. Rezultat učnikovite komunikacije je i „neslaganje" sa sugovornikom. To „neslaganje" je povod za razvoj novih ideja, ili donošenje odluka koje mijenjaju naše ponašanje i način rada i življenja.
Savjeti za bolju učinkovitost u komunikaciji i odnosima sa ljudima:
-
Napravite kontakt očima
-
Aktivno slušanje (slušati nepodijeljene pažnje, pamtiti što je sugovornik rekao, biti ugodan, ne prosuđivati, reflektirati, parafrazirati.....)
-
Poštujte osjećaje
-
Pohvalite akciju, a ne osobu
-
Kritizirajte akciju, a ne osobu
-
Koristite ja poruke da biste izrazili emocije
-
Ne gomilajte primjedbe
-
Ne sudjelujte u prenošenju glasina
-
Napomena - konflikt u razmišljanjima ne znači svađu. Istina je dogovor !!!
-
govoriti malo, osvijestiti svoje ponašanje, slušati sa svrhom, zamisliti gledište druge osobe, biti zainteresiran, opažati neverbalni jezik, ne prekidati sugovornika, odgovarati potvrdno dok slušate, reflektirati što ste čuli, parafrazirati što ste čuli, pitajte što ne razumijete, ne procjenjujte sugovornika, dozvolite tišinu.
Najčešće greške u komunikaciji i u odnosima su: podrazumijevanje, naređivanje i zapovijedanje, upozoravanje i prijetnja, moraliziranje i propovijedanje, poučavanje, kritika, osuda, neslaganje i okrivljavanje, prekomjerno slaganje, ismijavanje ili preimenovanje, interpretacija, analiziranje i dijagnosticiranje, tješenje, ispitivanje, povlačenje.
Autor: Jelica Popić dr. med. - Ravnateljica Učilišta Lovran - Spa Wellness Akademije
Novi komentar