« Život
objavljeno prije 12 godina i 4 mjeseca
BUDITE SVJESNI

Kako kontrolirati iznenadne napadaje bijesa?

Svatko osjeća pritisak u životu, no što uzrokuje erupcije emocija i bijesa?

Fotografija vijesti
Fotografija vijesti (Shutterstock)
Više o

bijes

,

emocije

,

erupcija

,

frustracije

Kako navodi Alec Grimsley, vodeći stručnjak na polju rješavanja međuljudskih sukoba, erupcija bijesa podrazumjeva stanje kada smo emocionalno obuzeti iracionalnim faktorima koje obično uzrokuje neka vrsta frustracije.

˝Tijekom erupcije bijesa osoba obično gubi kontrolu nad svojim emocijama te verbalno napada subjekt koji je otišao predaleko. Žene su sklonije ovom stanju jednostavno zato što su biološki programirane da budu odgajateljice i imaju tzv. osobnost prevelike odgovornosti ˝, objašnjava Grimsley.

˝Obično preuzimaju puno na sebe što im stvara neki osjećaj bremena. Problem je u tome što, umjesto da traže pomoć ili jednostavno kažu ne, projeciraju si priče poput: ne voli me, jer da voli pomogao bi mi. To je destruktivno ponašanje, a nakon nekog vremena u to počinjete i vjerovati˝.

Ako ste se prepoznali u ovome, nameće se pitanje kako prekinuti taj zatvoreni krug. ˝Trebate se zapitati koje to stvari i situacije uzrokuju frustracije?˝, dodaje Grimsley. ˝Ako budete više svjesni situacija koje imaju potencijal da kod vas izazovu snažnu reakciju, to možete upotrijebiti kao sustav za upozorenje, ostavljajući si vremena da mirnije reagirate na pritiske.˝

Imate li osobnost prevelike odgovornosti?

  •  posjedujete veliku potrebu za kontrolom, jer imate velika očekivanja o tome kako se stvari trebaju razvijati
  •   osjećate se zadovoljno i korisno samo kada pomažete drugima, preuzimajući dodatne zadatke dok vodite brigu da se sve važno obavi
  •  imate potrebu da se svidite drugima
  •  obično ste vrlo sposobni i vodite računa o svemu

Negativni efekti osobnosti prevelike odgovornosti

  •  pretrpani ste zadacima i zabrinuti hoćete li sve stići pravovremeno obaviti
  •  postajete frustrirani jer imate sve manje vremena, dok za vaše emocije i potrebe nitko ne mari
  •  emocije se nakupljaju u vama, no pokušavate ih potisnuti

Uzroci erupcije bijesa

  •  netko je zaboravio na nešto što vam je vrlo bitno, ili smatrate da se vaš rad dovoljno ne cijeni
  • traži se od vas da obavite još samo jedan dodatan zadatak
  •  počinjete si projecirati ˝pričice˝ unutar kojih su svi protiv vas

O.P.D. pravilo - isprobajte ovu vježbu sljedeći put kada vas netko dovede u stanje frustracije

  •  Odlično: zamislite da vam je punica rekla nešto što vas je izbacilo iz takta. Umjesto da eksplodirate recite si sarkastično: Odlično! Ovo djeluje kao pauza koja vam dajte vremena da se kontrolirate.
  •  Priznanje: priznajte si svoje osjećaje. ˝Da, ovo me je uznemirilo i naljutilo, no neću dozvoliti da me obuzmu negativne emocije.
  •  Dišite: zvuči banalno, no duboko disanje doista vas može smiriti. Duboko udahnite, zadržite dah 3 sekunde, zatim izdahnite.
22.03.2010. 12:26:41
    
Novi komentar
nužno
nužno

skrolaj na vrh