« Hrvatska
objavljeno prije 3 godine
HRVATI

Kako je korona promijenila kupovne navike

Godina dana pandemije u Hrvatskoj: kako je koronavirus utjecao na kupovne navike Hrvata

Svašta se promijenilo
Svašta se promijenilo (Arhiva)
Više o

pandemija

,

navike kupovanja

,

Glovo

,

kupovne navike

Od prvog slučaja koronavirusa u Hrvatskoj prošlo je nešto više od godinu dana, a pandemija je od tada utjecala na gotovo sve aspekte našeg života. Umjesto uobičajenog trosatnog ispijanja kava na terasama omiljenih kafića, kave smo pili iz udobnosti svojih domova. Umjesto putovanja van Hrvatske, u slobodno smo vrijeme istraživali skrivene kutke Lijepe naše. Najdiscipliniraniji među nama čak su radili i tjelovježbu od kuće. Pandemija nas je u isto vrijeme međusobno udaljila i zbližila, a iz temelja je promijenila i naše kupovne navike.

Iznenada više nije bilo moguće niti poželjno jednostavno otići u supermarket i kupiti namirnice ili kućanske potrepštine - novo normalno podrazumijevalo je nov oblik kupovine. I dok je većini online shopping odjeće bio nešto poznato, online kupovina jabuka, tjestenine ili mlijeka značila je nešto potpuno novo. Zanimljivo i pomalo neočekivano, Hrvati su objeručke prihvatili ideju dostave - od namirnica i gotovih jela do kozmetičkih preparata i cvijeća - a jedna od najzanimljivijih opcija za online narudžbu i dostavu bila je Glovo aplikacija.

Narudžbe namirnica pomoću Glovo aplikacije od početka pandemije koronavirusa u Hrvatskoj porasle su za više od 300 % u odnosu na vrijeme prije pandemije. Korisnici u Zagrebu pojeli su duplo više mrkve nego oni u Splitu, ali je u Splitu, čini se, salata od svježih krastavaca bila popularnija od mrkve. Usprkos neslaganju u preferencijama vezanima uz salatu, i Zagrepčani i Splićani slažu se u jednome - stanovnici obaju gradova jako vole pivo.

Kada bi se svi burgeri naručeni preko Glova u zadnjih godinu dana stavili jedan kraj drugoga, linija bi bila duga kao cijela Jadranska magistrala, a kada bismo sve pizze koje smo u istom periodu naručili preko Glovo aplikacije poslagali jednu na drugu, dobili bismo toranj visok kao 36 Zagrebačkih katedrala.

Koronavirus nije pojačao samo apetit, već i želju za jačanjem imuniteta. Korisnici Glova tako su tijekom pandemije pojeli 1500 kg naranči više u usporedbi s razdobljem prije. Jer vitamin C je važan za imunitet!

Svi se sjećamo velike potražnje za kvascem u trgovinama. To je osjetio i Glovo - kvasac je bio jedan od najtraženijih pojmova u aplikaciji početkom pandemije. Od prodanog kvasca u zadnjih godinu dana moglo se ispeći preko 5 000 kruhova.

Osim za naručivanje praktičnih i prehrambenih proizvoda, Hrvati su Glovo koristili i kako bi (p)ostali romantični. Naime, nekoliko tisuća puta je netko nekoga, uz pomoć Glova, razveselio cvijećem u posljednjih godinu dana.

Glovo dostavlja na području Zagreba, Splita, Rijeke, Osijeka, Zadra, Siska, Pule, Karlovca, Velike Gorice, Varaždina i Slavonskog Broda, a svi navedeni podaci su utemeljeni na analizi narudžbi stanovnika navedenih gradova.

19.03.2021. 16:01:00
    
Novi komentar
nužno
nužno

skrolaj na vrh