Internet postao golemo tržište za pisce amatere
Tri internetske stranice povezuju umjetnike s ciljanom publikom
Tržište za lošu poeziju, trivijalnu književnost i poneko umjetničko blago nikada nije bilo toliko živo, a sve zahvaljujući internetskim stranicama koje omogućuju novim Hemingwayima, Asimovima i Cummingsima da dođu do svojeg malog, ali vjernog čitateljstva.
Vlastita loša iskustva s izdavačkom, filmskom i glazbenom industrijom navela je poduzetnike da pokrenu internetske stranice za samoobjavljivanje, lulu.com, createspace.com i blurb.com, u nadi da će poštedjeti ljude odbijanja.
Dictionary.com definira ‘lulu’ kao ‘bilo koju iznimnu osobu ili stvar’, a Bob Young je osjetio da ima upravo to s pokretanjem lulu.coma 2003. godine.
Mladi suosnivač i bivši čelnik Linuxovog distributera, tvrtke Red Hat Inc., imao je loše iskustvo s objavljivanjem svojih memoara. Njegova knjiga ‘Under the Radar’ prodana je u 20.000 primjeraka, ali je Youngu donijela samo 2311 dolara nakon odbitka troškova.
Shvativši da autorima s malo čitatelja knjige najčešće ni ne budu objavljene, odlučio im je pomoći - na internetu. Na lulu.com korisnici mogu besplatno predstaviti svoja djela, bili to stripovi, kuharice, putopisi ili nešto četvrto kao meko ukoričena izdanja. Knjige su na serveru i tiskaju se kada ih netko kupi.
“Pružamo mogućnost cijeloj novoj generaciji pisaca koji se bez nas ne bi mogli prodavati.”
Bob Young lulu.comPriče o uspjehu uključuju profesora biologije iz San Diega koji svake godine proda tisuće primjeraka knjige o lokalnim životinjama ili priručnik o tome kako prepoznati lažne Rolex satove.
Blurb.com omogućava male naklade monografija ili sličnih izdanja isključivo vizualnog tipa, u raznim kvalitetama, te za poslovne ili privatne svrhe.
Createspace.com je pokrenut kako bi povezao filmofile s velikim brojem nezavisnih filmaša čija ostvarenja nikada nisu stigla u kinodvorane, a sada nudi i glazbu i literaturu.
Novi komentar