« Život
objavljeno prije 13 godina i 1 mjesec
UČENJE

Interaktivnost u nastavi važnija od samog predavača

I najbolji predavač može održati beskorisno predavanje ako ne uspije uključiti one koji ga slušaju

Predavanje
Predavanje (Free Digital Photos)
Više o

učenje

,

predavanja

,

interaktivnost

,

ex cathedra

Profesori koji imaju znanje, iskustvo i osobnosti nisu nužno bolji predavači od asistenata koji su tek počeli skupljati prve nastavne sate. Istraživanje koje je provedeno na Sveučilištu British Columbia u Kanadi pokazuje, naime, da je metoda prenošenja znanja daleko važnija od osobe koja znanje prenosi drugima.

Kanadski znanstvenici, na čelu s dobitnikom Nobela za fiziku Carlom Wiemanom, dvanaest su tjedana pratili predavanja studenata fizike. Studente su pritom podijelili u dvije skupine. Prva skupina koja se sastojala od 267 studenata imala je tzv. ex cathedra predavanja, a vodio ih je iskusan profesor kojeg su studenti prethodno nahvalili. Drugu skupinu od 271 studenta vodio je neiskusan docent.

Za razliku od iskusnijeg kolege koji je studentima znanje prenosio metodom klasičnog izlaganja, docent se odlučio za interaktivnu nastavu pa je studente podijelio u manje skupine i poticao diskusije.

Rezultati pokazuju da su studenti iz druge skupine češće dolazili na predavanja i obaveze ispunjavali s više entuzijazma. Također, na završnom testiranju su postigli znatno bolji uspjeh što pokazuje da su kvalitetnije usvojili gradivo. "Tajna je u interaktivnoj nastavi", zaključili su znanstvenici u istraživanju koje je objavljeno u časopisu Science.

20.05.2011. 07:10:00
    
Novi komentar
nužno
nužno

skrolaj na vrh