Hoteli čije uređenje želimo i doma, evo zašto...
Umijeće uređenja hotela krije se upravo u prepoznavanju potreba i navika samih korisnika te dizajniranju prostora u skladu s istima
Koliko ste puta vidjeli prazna hotelska predvorja, neiskorištene zone za sjedenje ili za rad u hotelskim hodnicima te prazne hotelske barove? Umijeće uređenja hotela krije se upravo u prepoznavanju potreba i navika samih korisnika te dizajniranju prostora u skladu s istima. Iskustvo korisnika mora biti na prvom mjestu, a to se često u potrazi za estetikom zaboravlja. Unatoč svojevrsnom hotelijerskom boomu na našem tržištu, uređenje koje stavlja korisnika i njegove potrebe u fokus, mora biti imperativ kako dizajnera tako i investitora.
Primjeri uređenja hotela, koje je zagrebačka tvrtka DC&T realizirala u Dubaji, pokazuju kako se prilikom dizajniranja može voditi računa o multifunkcionalnosti prostora, što je posebno važno za hotele u kojima se organiziraju razni društvo-kulturni eventi, konferencije i slični događaji.
Prazni hotelski lobiji
Niti jedan investitor ne želi plaćati prazne kvadrate, a u hotelima često gledamo neiskorištene prostore što u konačnici predstavlja trošak. „Detaljna analiza podataka iz raznih projekata pokazuje da se u hotelima, koje smo dizajnirali i razvili, oko 15-20% ukupnog prostora ne koristi na najučinkovitiji način. Ova statistika ne uključuje samo očite prostore poput predvorja, već i često previđene dijelove kao što su hodnici, prostori za sastanke, barovi i restorani. Ovi "prazni kvadrati" ne predstavljaju samo neiskorištenu imovinu, već i izgubljenu priliku za stvaranje dodane vrijednosti i povećanja zadovoljstva gostiju", ističe konzultant za uređenje poslovnih interijera i vlasnik tvrtke DC&T, Timi Kovačević.
S obzirom na financijski kapacitet i strateški značaj ovih prostora, neučinkovita upotreba istih može imati ozbiljne posljedice na poslovanje. Pored toga, neučinkovitost prostora može negativno utjecati na korisničko iskustvo, smanjiti povrat investicija i potencijalno umanjiti ukupnu vrijednost objekta. „Ovi podaci su ključni za naše klijente i investitore, jer identificiraju potrebu za optimizacijom prostora koja može dovesti do znatnih ušteda i povećanja rentabilnosti. Naš tim koristi ovu vrstu informacija kao osnovu za inovativne intervencije u dizajnu i izgradnji, ciljajući na transformaciju ovih "praznih" prostora u profitabilne i funkcionalne zone", pojašnjava Kovačević koji sa svojim timom na svim projektima koristi novodostupne AI alate kako bi korištenje prostora bilo što funkcionalnije.
AI tehnologijom za poboljšanje funkcionalnosti prostora
„Upotreba AI tehnologije danas više nije novost nego koristan alat za nas koji se bavimo istraživanjem i analizom ponašanja korisnika te projektiranjem prostora na temelju unaprijed definiranih potreba tih korisnika. Izbjegavanje neiskorištenog prostora zahtijeva metodički pristup koji je temeljen na podacima i ljudskom ponašanju. Naš tim koristi niz tehnika i alata, uključujući AI analize, promatranje korisničkog ponašanja i prometne tokove, kako bismo stvorili modele korištenja prostora. Ovi modeli pomažu u identifikaciji 'praznih kvadrata' i sugeriraju načine njihove optimizacije", ističe Kovačević.
Jedna od ključnih taktika je dizajniranje multifunkcionalnih prostora koji mogu lako prelaziti iz jedne funkcije u drugu. Na primjer, lobi hotela može se koristiti kao poslovni centar tijekom dana, a navečer se pretvara u društveni prostor za druženja i razne evente zabavnog tipa. Ovakvi pristupi osiguravaju da prostor nije samo visoko iskoristiv, već i estetski privlačan i u skladu s očekivanjima gosta. Kovačević je s DC&T timom tijekom proteklih godina realizirao niz hotelijerskih projekata u Ujedinjenim Arapskim Emiratima, a posebno u Dubaiju.
Razgovor RSS komentara novi komentar ↓
Novi komentar