Hoće li WhatsApp pokopati SMS?
Facebook je prije nekoliko dana za mnogo novca kupio WhatsApp. Ali SMS i dalje živi! Mali je problem ipak da nije rentabilan ...
Brojke na koncu nisu iznenadile više gotovo nikoga. Već 2012. je u prosjeku svaki dan bilo poslano 19,1 milijardi kratkih tekstualnih poruka preko ranih Messangera poput WhatsAppa, i "samo" 17,6 milijardi SMS-poruka. Te je podatke krajem travnja 2013. objavio britanski institut Informa.
Radi usporedbe: slanje samo jedne jedine SMS-poruke (ovisno o tarifi) košta i po nekoliko centi. Neki ponuđači u Njemačkoj nude SMS-Flatrate, za samo pet eura mjesečno se može (po)slati neograničeni broj poruka. Ali SMS u usporedbi s WhatsAppom ima cijeli niz nedostataka. Previše je ograničen (samo 160 znakova po poruci), nefleksibilan (ne mogu se slati slike i video-zapisi) i preskup je. Kao da je vrijeme pregazilo tu tehniku. Ali čini se ipak da su se prevarili svi oni koji su prerano otpisali SMS!
Vrlo brzo se nakon toga počelo govoriti o "kraju ere SMS-a". Konkurencija poput WhatsAppa i drugih ponuđača instant komunikacije se činila jednostavno previše dominantnom. Preko takvih Messangera korisnici mogu slati praktično neograničen broj tekstualnih poruka ili video-filmova. U Njemačkoj korištenje servisa poput WhatsApp košta (jednokratno) samo 0,89 centi - to je cijena tog Appa.
Raste broj poslanih SMS-poruka
"Samo u njemačkoj mreži Vodafonea mjesečno se pošalje oko 600 milijuna SMS-ova", kaže Dirk Ellenbeck, glasnogovornik te kompanije. "To pokazuje da se SMS i dalje koristi vrlo intenzivno". Tržišna analiza za 2013. napravljena po nalogu Udruženja ponuđača telekomunikacijskih i dodatnih usluga (VATM) "otkrila" je da je konem 2013. u Njemačkoj svaki dan u prosjeku bilo poslano 168,3 milijuna SMS-ova. U odnosu na godinu dana ranije to znači porast stope korištenja "stare" tehnike, u 2012. dnevno se u prosjeku slalo "samo" 159,7 milijuna kratkih poruka.
Dirka Ellenbecka te brojke ne čude. "SMS je i dalje jedna od najvažnijih aplikacija na mobitelima. Mnoge mušterije još uvijek imaju starije modele prijenosnih telefona na kojim se ni ne može koristiti Messanger-programe i oni i dalje rado koriste SMS".
SMS za online banking
"Načini komunikacije ne mijenjaju se tako brzo", tvrdi i Jens Böcker, profesor marketinga na Visokoj školi Bonn-Rhein-Sieg. Iako preko 70% korisnika mobilnih telefona u Njemačkoj trenutno koristi tzv. smartphoneove, porast broja poslanih SMS-ova ne iznenađuje Böckera. On to objašnjava pojačanim stupnjem korištenja online-transakcija. Sve više ljudi koristi Online-Banking, a preko SMS-a se šalje i Boarding-karte za Online-ChekIn na aerodromu.
"SMS igra važnu ulogu u tom segmentu, kako bi se zajamčila viša sigurnosna razina", kaže sagt Böcker. Ali i na tom će se području u skorijoj budućnosti ponuditi neka nova rješenja. Npr. u supermarketima se već eksperimentira s plaćanjem preko mobitela - bez uporabe "stvarnog" novca. "SMS nam tu više neće trebati", kaže naš sugovornik. SMS bi neka buduća tehnologija dakle ipak mogla "pokopati".
Razlog pada prometa: konkurencija ponuđača kao što su WhatsApp, sve veći broj SMS-Flatrate opcija koje nude telekomunikacijski ponuđači.Iako je SMS još uvijek jako omiljena tehnika i bez obzira na to što se SMS još uvijek često i rado šalje, telekomunikacijski koncerni s SMS-om zarađuju sve manje novca. Savezno udruženje informatičke privrede, telekomunikacija i novih medija (BITKOM) za 2013. je prognoziralo pad prometa (po prvi put) na korištenju SMS-ova (odnosno MMS-ova) i to za 13% u odnosu na prošlu godinu. Promet bi trebao iznositi ukupno 2,8 milijardi eura.
Zbogom SMS-u?
Dirk Ellenbeck (Vodafone) priča kako je lako objasniti porast broja poslanih SMS-ova: za to su "krive" SMS-Flatrate ponude. "To je dodatni servis i nama je svejedno da li mušterije šalju deset ili 100 SMS-ova dnevno, to je ionako dio tarife!" Pad prometa na SMS-ovima ipak teško pogađa ponuđače te usluge, dodaje Jens Bröcker. On smatra da je budućnost u prodaji različitih "paketa" (ovisno o količini podataka) s različitim cijenama: "SMS za ponuđače telekomunikacijskih usluga jednostavno više nije relevantan."
Novi komentar