« Ekosfera
objavljeno prije 14 godina
SJAJAN TREND

Glazbeni festivali sve više postaju 'zeleni'

Ogroman broj posjetitelja festivala iza sebe ostavlja gomile smeća, zbog pojačanog prometa prilikom dolaska do lokacije održavanja ispušta se više CO2

Fotografija vijesti
Fotografija vijesti (MWN)
Više o

Glastonbury

,

Mediator

,

Servier

,

Vesna Andrijević-Matovac

,

Sve za nju

,

WS10

Osim što prate izvođače, skupljaju volontere i analiziraju stanje u gospodarstvu, sve je veći broj glazbenih festivala koji kontroliraju i to kolike tragove ugljičnog dioksida ostavljaju iza sebe. Takvu inicijativu sigurno će nagraditi i podržati organizacije kao što su A Greener Festival i Yourope. Britanski A Greener Festival rodio u sklopu disertacije o održivom event menadžmentu još 2005., a danas postoji kao internetski portal i svjetski rasprostranjen akreditacijski program za glazbene festivale koji žele postati samoodrživi. Za sve su odgovorni Claire O'Neill, Ben Challis, Luke Westbury i brojni volonteri diljem svijeta. Put za dodjelu titule Greener ili Outstanding Greener nekom festivalu sastoji se od 60 stavki koje se moraju zadovoljiti a koje se odnose na stvari poput otpada, vode, energije, prijevoza i tako dalje.

„Imamo procjenitelje u Australiji, SAD-u, diljem europe, a čak smo primili zahtjev i iz Južne Afrike ove godine; izgleda da je korist od svega prekogranična", rekla je Claire O'Neill. Zanimanje za transformiranje glazbenih festivala u nešto zeleniji oblik puno je porastao u posljednjih nekoliko godina. A Greener Festival će ove godine procijeniti više od njih 40. Najveće prepreke u postajanju zelenijima su manjak novca i vremena. „Puno ljudi će na samom početku godine imati gomilu ideja, ali kako se bliži održavanje festivala druge će stvari postati prioritetnijima kao, na primjer, samo održavanje čitavog showa!"(smijeh), rekla je O'Neill. Njen je savjet da jedna osoba bude zadužena za pitanja okoliša i to od samog početka organiziranja. To što je budžet skučen može biti i poticaj za prelazak na zeleno. „Ako vam je potrebno puno ljudi za nove sustave i nove tehnologije kao što su solarne ploče, to može biti skupo. Ali postoje brojni drugi aspekti koji vam mogu uštedjeti i donijeti novac", tvrdi O'Neill.

Kaucija za ambalažu, na primjer, ili naknada za plastične čaše koja je bila u sklopu festivala Download ne samo da je smanjila račun za čišćenje otpada već je donijela i nešto zarade jer neki ljudi nisu tražili povrat. Drugi su pak pokušali profitirati tako što bi vraćali tuđe čaše. No prijevoz tijekom putovanja do mjesta održavanja festivala je ono što ostavlja najveći trag ugljičnog dioksida. Festival Roskilde u Danskoj ima tu sreću što je do njega lako doći putem željeznica (u blizini je željeznička postaja) dok se britanski Glastonbury održava na jednoj farmi u ruralnom Somersetu. Namjera je da se barem 40,000 posjetitelja od 177,550 koji će posjetiti Glastonbury doveze autobusima. Ipak, ključ za održavanje zelenog glazbenog festivala je u sudjelovanju publike.  „Organizatori festivala mogu osigurati prijevoz iz daleka koliko god je to fizički moguće, ali izbor sredstva je ipak na publici. Isto vrijedi i za odvajanje otpada - publika mora željeti sudjelovati", kaže O'Neill.

Festival Glastonbury djeluje pod parolom -Love the farm, leave no trace'

Glastonbury ove godine obilježava svoju 40. godišnjicu, a svake se godine održava na istoj farmi. Vlasnik farme i osnivač festivala Michael Eavis doprema mlijeko, jabukovaču, drvo i slamu za festival. Dostupni su također i biorazgradivi šatorski kolčići (na fotografiji ispod).

Festival je, kao institucija, najveći britanski samostalni donator sredstava Greenpeaceu i ima nekoliko zelenih pozornica. Svake godine 1,300 volontera razdvaja otpad koji ostane iza publike radi reciklaže, a prošle je godine reciklirano oko 49 posto smeća; ove godine cilj je da se reciklira 60 posto.

Zelene ideje za organizatore festivala:

Organizirajte javni prijevoz, sklopite dogovore s prijevoznim tvrtkama i prilikom promocije naglašavajte prednosti takve vrste prijevoza.

Minimalizirajte otpad i olakšajte reciklažu: kaucije za čaše, flaše, koristite stvari koje se mogu upotrijebiti više puta.

Potrudite se da svu sporednu ponudu (piće, hrana, grickalice) osiguraju lokalne trgovine i tvrtke i ljudi. Time ćete podržati lokalno gospodarstvo i smanjiti troškove prijevoza.

Zelene ideje za posjetitelje:

Koristite javni prijevoz, provjerite Internet - mnogi organiziraju grupni prijevoz u kojem možete djelomično sudjelovati u putnim troškovima.

Minimalizirajte smeće. Reciklirajte.

Ponesite boce koje se mogu puniti vodom ili sokom više puta.

Zelene ideje za izvođače:

Tražite od organizatora da vam u prostorijama budu postavljene kante za različit otpad radi lakšeg recikliranja.

Tražite lokalnu hranu i piće po povoljnim cijenama

Ako je moguće, oprema kojom se služite neka se pokreće na biogorivo ili neka barem štedi energiju.

Piše: Jessica Carleson/Metro World News
09.06.2010. 11:32:00
    
Novi komentar
nužno
nužno

skrolaj na vrh