Filmski natječaj: Naš online život, o kojem roditelji ništa ne znaju
Cilj natječaja je promicanje filmskog stvaralaštva djece i mladih, kao i osvještavanje odraslih, prvenstveno roditelja, o izazovima s kojima se djeca suočavaju u digitalnom okruženju.
U sklopu Dana medijske pismenosti 2020., Agencija za elektroničke medije, UNICEF i Hrvatski filmski savez organiziraju filmski natječaj za djecu i mlade na temu 'Naš online život, o kojem roditelji ništa ne znaju', koji svoje radove mogu prijaviti do 18. ožujka 2020.!
Cilj natječaja je promicanje filmskog stvaralaštva djece i mladih, kao i osvještavanje odraslih, prvenstveno roditelja, o izazovima s kojima se djeca suočavaju u digitalnom okruženju.
Primjerice, rezultati istraživanja EU Kids online, provedenog 2017. među djecom u dobi od 9 do 17 godina, pokazuju da je više od 90 % djece u Hrvatskoj doživjelo neko uznemirujuće iskustvo na internetu, a u slučaju uznemirenosti samo 11% ih je tražilo pomoć druge osobe. Više od pola djece u dobi od 9 do 17 godina primilo je povređujuću ili neprimjerenu poruku, više od desetine bilo je zastrašivano na internetu, a gotovo 2/3 djece vidjelo je neželjene seksualne sadržaje (fotografije ili film gole osobe). Svako 3. dijete komuniciralo je na internetu s osobama koje nisu upoznali uživo, a više od desetine se i uživo susrelo s osobom koju su upoznali na internetu.
Pored toga, istraživanje "Društvena online iskustva i mentalno zdravlje mladih" provedeno 2019. među hrvatskim srednjoškolcima, pokazalo je pak da je gotovo 60% adolescenata barem jednom dobilo poruke seksualno izazovnog sadržaja, 42.3% ih je razmjenjivalo seksualne sadržaje, od čega 13,4% na nagovor, a oko 4,5% pod prisilom
To su samo neki od problema kojih roditelji često nisu dovoljno svjesni, ili čak i ako znaju za njih, vjeruju da se to ne može dogoditi njihovom djetetu. Djeca pak, zbog osjećaja krivnje, srama, nepovjerenja, ili nekog drugog razloga, o takvim stvarima rijetko razgovaraju s roditeljima i od njih traže pomoć.
Ovim filmskim natječajem želimo potaknuti djecu i mlade da progovore o iskustvima koja oni ili njihovi vršnjaci doživljavaju online, koristeći društvene mreže, aplikacije za dopisivanje ili platforme za razmjenu videosadržaja, igrajući online igre, pretražujući sadržaje na internetu, ili jednostavno služeći se pametnim telefonima, računalima i drugim digitalnim uređajima.
Kako se prijaviti
Pozivamo mlade autore - osnovnoškolce i srednjoškolce, odnosno filmske družine i klubove da snime svoj kratki film ili video u trajanju do 3 minute i prijave ga na natječaj. To može biti igrani, dokumentarni, ili animirani film, TV reportaža, ili film slobodnog stila, odnosno eksperimentalni film, hibridni video rad koji sadrži više filmskih rodova, video spot ili namjenski film.
Svoje radove možete prijaviti do 18. ožujka putem prijavnice na portalu medijskapismenost.hr. Molimo vas da film, odnosno video objavite na svom Vimeo ili YouTube kanalu i pošaljete nam poveznicu na njega, ili nam rad pošaljete preko We Transfera - kao što se traži u prijavnici.
Komisija sastavljena od predstavnika organizatora odabrat će najbolje filmove u dvije kategorije: osnovnoškolci i srednjoškolci. U svakoj će nagraditi tri filma, a prve nagrade će biti edukacije iz područja medijske pismenosti za jednu osobu, i to sudjelovanje na sedmodnevnoj Filmskoj radionici za djecu i mladež u Kraljevici, ili na desetodnevnoj Školi medijske kulture "Dr. Ante Peterlić", sa svim pokrivenim troškovima.
Odabrani filmovi koristit će se u edukacijske svrhe i u svrhu promoviranja Dana medijske pismenosti, te medijske i filmske pismenosti općenito na različitim platformama i događanjima u organizaciji UNICEF-a, Agencije za elektroničke medije i Hrvatskog filmskog saveza.
Pročitajte Uvjete sudjelovanja
Za sve dodatne informacije obratite se na e-mail: medijskapismenost@e-mediji.hr.
Novi komentar