FAK recenzija filma Turist

Turist je film o (ne)očekivanoj krizi jednog odnosa, uzrokovanoj blago, ili krajnje, bizarnom dogodovštinom sa zimovanja

Turist je pomalo čudan, ali poučan
Turist je pomalo čudan, ali poučan (Arhiva)

FAK portal

,

film Turist

Kada bi Erlend Loe (Naivan. Super.Volvo kamioni) režirao, ovako bi to izgledalo. Satirično, odano istini i fenomenalno zajebantski, na nivou doskočice, a konfucijevskog tipa. Inteligentno, moderno i filmski lijepo. Mrzovoljno, koliko sporta radi toliko i iz dubine duše, kako samo pisci/reditelji iz severnih zemalja neguju tu crtu karaktera. Podjebavajući potrošačko društvo, s preciznošću psihologa, što i jest, u gradnji karaktera.

Ruben (Play,Händelse vid bank) još ima poraditi na svedenosti  izraza - ovakva forma to zahtijeva. Ostalo je potvrda najava da je autor koji će harati europskim filmom, prikladno ovjerena trijumfom u kanskom Un certain regard.

Turist je film o (ne)očekivanoj krizi jednog odnosa, uzrokovanoj blago, ili krajnje, bizarnom dogodovštinom sa zimovanja. Bračni par s klincima provodi nekoliko dana u luksuznom hotelu na Alpima. Prvog dana obitelj osjeća kako ta veza zajedništva, inače uzdrmana napornom svakodnevnicom, jača. Prezaposleni otac je tu, spreman provesti dragocjeno vrijeme s djecom.  Oni će još jednom opstati kao savršeni primjer te osnovne ćelije svakog društva. Fotograf u rizortu ih fotografira  po uzoru na svjetske jet-set obitelji, redatelj hvata u popodnevnom drijemanju kao za poster npr., i prikladno, IKEA-ine spavaće sobe.

Drugog dana odmora, od ukupno pet, na koliko činova je film i podijeljen, obiteljski doručkuju na otvorenoj terasi kompleksa, okruženi planinskim vrhovima, zaposjednutim snijegom. U njihovom videokrugu u  toku je planirano i inducirano, dakle sigurno,  strmoglavljenje snijega, poznatije kao lavina. Svi turisti uživaju u pogledu, snijeg se spušta, snježna prašina leti, kovitla, 'vau' misle, 'to smo platili', slikaju i sl.

Da su suckers Ruben nam govori puštajući polako finale Vivaldijevog Leta, inače lajtmotiv filma. Mama Ebba prva posumnja u kotroliranost lavinice. Tata Thomas kaže 'znaju oni šta rade'. Nakon par  'da se maknemo' i 'znaju oni šta rade', snijeg izvjesno dolijeće na terasu. Tata munjevito grabi rukavice i mobilni, mrdne (svog) klinca u stranu i hit the road. Majka prigrli djecu, spremna za najgore. Situacija se okonča bez fizički povrijeđenih. Poslije majka nikad to više ne spomene, nakon što njih dvoje imaju duboki iskreni razgovor? Ne u ovom filmu.

14.09.2014. 10:31:00