FAK kritika novih filmova - Fury Davida Ayera

Bivši filmovi se lako prepoznaju u ovom (Arhiva)

,

Fury

,

David Ayer

Fury, David Ayer spakirao je narativne elemente prethodnih scenarija (Training Day, End of Watch, Sabotage) u drugačije vrijeme i mjesto radnje da bi nam dao varijaciju na temu.

U tom smislu, radi se o situacijskom, epizodnom filmu u kojem svjedočimo iskustvima jedne američke Sherman tenkovske jedinice u probijanju kroz dio njemačkog teritorija u travnju 1945. godine. Tim predvodi narednik Don „Wardaddy" Collin (Brad Pitt), kao pandan Denzelu Washingtonu u Training Day, a preispitivanje tretiranja ljudi u ratu i funkcije samog rata odvija se na platformi odnosa njega i preplašene novopridošlice, pisara Normana Ellisona (Logan Lerman), kojeg zaduže na mjestu pomoćnog mitraljeza.

Otklon spram prijašnjih radova i nije značajan s obzirom da će bolji poznavatelji ratnih filmova brzo identificirati raspodjelu uloga i kurs karakterizacije iz Saving Private Ryan (1998) i Hurt Locker(2009), ali i ne samo karakterizaciju i ne samo iz tih filmova.

Ayerova tendencija da prikazuje detalje i specifičnosti stvarnosti ljudskih sudbina ovdje se izrazito ističe. Odabrano mjesto i vrijeme radnje - samouvjereno koračanje svijeta prema padu Hitlera - omogućuje s jedne strane uvođenje likova koji su preko leđa već prevalili prljavštinu rata i ona im se usjekla u kožu, a s druge strane činjenično stanje totalne mobilizacije u koju Hilter uvodi Njemačku, što znači beskrupulozno guranje nemoćnih, djece, civila i žena na prvu liniju obrane, odnosno prosto žrtvovanje u izgubljenom ratu.

03.11.2014. 10:12:00