E-romobili i nisu tako zeleni
Istraživanje u Parizu pokazalo je da bi ljudi, kad ne bi imali na raspolaganju e-romobile, u 85 posto slučajeva tu dionicu prešli pješice, biciklom ili javnim prijevozom
Električni romobili koji su se razmnožili po ulicama gradova malo pridonose ekološkom prijevozu u gradovima, ocijenila je Njemačka agencija za zaštitu okoliša (UBA) za dpa.
- Dionice koje prelaze obično su vrlo kratke i mogu se normalno prijeći pješice, autobusom, željeznicom ili biciklom - kaže predsjednica UBA-e Maria Krautzberge.
U usporedbi s prijevozom biciklom mnogo su štetniji za okoliš, kaže Krautzberger.
Ona smatra da bi se trebali koristiti u predgrađima. - Ima smisla tamo brzo premostiti veće udaljenosti do autobusa ili željeznice električnim romobilom umjesto automobilom - kaže.
I ministarstvo prometa sličnog je stajališta. "Električna mini-vozila moraju se osigurati u predgrađima", napisalo je ministarstvo na Twitteru.
Tako bi električni romobili imali ulogu u prvom i zadnjem kilometru prijevoza putnika.
Prema dokumentu UBA objavljenom u utorak "korištenje e-romobila umjesto hodanja ili vožnje biciklom loše je za okoliš i zdravlje".
Električni romobil po agenciji jedino bi bio koristan ako bi istisnuo osobni automobil. - No to je slučaj samo kod malog broja korisnika - dodaje UBA.
Agencija koja pripada ministarstvu okoliša navodi da još nema istraživanja o upotrebi e-romobila u Njemačkoj.
Podaci iz Berlina pokazuju da se koriste na dionicama prosječne duljine od oko dva kilometra.
Istraživanje u Parizu pokazalo je da bi ljudi, kad ne bi imali na raspolaganju e-romobile, u 85 posto slučajeva tu dionicu prešli pješice, biciklom ili javnim prijevozom.
Novi komentar