Društvene mreže protiv lažnih vijesti
Facebook, Twitter i još 30 svjetskih medija pridružilo se mreži izdavačkih i tehnoloških kompanija u borbi protiv lažnih vijesti i unapređenju kvalietete informacija na društvenim mrežama
Koalicija First Draft, osnovana 2015. uz podršku Googlea, objavila je da će sastaviti kodeks djelovanja, poticati novinarsku pismenost među korisnicima društvenih mreža i pokrenuti platformu na kojoj će članovi moći provjeriti vjerodostojnost upitnih medijskih informacija.
Članovi skupine su, među ostalima, CNN, Washington Post, New York Times, agencija France-Presse, YouTube, Telegraph, australski ABC i Al-Jazeera.
Facebook je s 1,7 milijardi korisnika najveća društvena mreža i često ga se kritiziralo za širenje lažnih vijesti i dezinformacija. Twitter ima 140 milijuna korisnika, ali je ključan za širenje izvanrednih vijesti.
"Filtriranje lažnih informacija može biti teško. Čak i kada mediji dijele priče koje su provjerene i kontrolirane, svako od nas potencijalni je izvor informacije koja se može objaviti na internetu", kazala je izvršna direktorica First Drafta Jenni Sargent.
"Živimo u vremenima kada se sve redakcije, a još i više društvene mreže, suočavaju s pitanjem povjerenja i istine", rekla je.
Uloga Facebooka i Twittera u tome je jako važna jer se društevnim mrežama lažna vijest može proširiti poput požara.
"Nećemo riješiti te probleme preko noći, ali sigurno ih uopće nećemo riješiti ne budemo li radili zajedno", rekla je Sargent.
Novi komentar