Društvena mreža koja se plaća
Brojni problemi vezani uz društvene mreže su upravo posljedica njihovih odluka da udovolje oglašivačima, a ne milijunima korisnika
Da Facebook i Twitter nisu besplatni sigurno ne bi imali toliko korisnika koliko danas imaju, ali sada je došla i društvena mreža koja naplaćuje svoje korištenje. To se možda čini kao jako glup potez, ali oni nude nešto za vaš novac- oni neće davati vaše privatne podatke nikome.
Način na koji Facebook i Twitter zarađuju je tako što daju vaše podatke tvrtkama koje onda mogu ciljano vam slati proizvode. To znači da im klijenti nisu korisnici, već proizvodi oglašivača na kojima imaju jedinu zaradu. Takav poslovni plan znači da će se puno više prilagođavati tim oglašivačima nego korisnicima.
Zato je Dalton Caldwell osnovao App.net, društvena mreža koja se naplaćuje. On smatra da treba postojati društvena mreža koja neće davati oglase svojim korisnicima i koja će biti posvećena isključivo njima. Cifra koja se spominje kao godišnja članarina se vrti oko 50 dolara, a dosad Caldwell je za mrežu skupio oko 800 tisuća dolara.
U intervjuu koji je napravio za CNN je rekao kako su brojni problemi vezani uz društvene mreže upravo posljedica njihovih odluka da udovolje oglašivačima, a ne milijunima korisnika. App.net je zasada u alfa verziji i do konačne verzije će proći dosta vremena i bit će uloženo puno truds.
Analitičar iz kompanije Gartner, Michael Gartenberg, kaže kako je ovo zanimljiv eksperiment i da će vrijeme reći hoće li uspjeti ili ne. Usporedio ga je čak i sa Twitterom te nadodao kako nitko nije mogao očekivati da će Twitter postati moćan poslovni alat jer, na početku, ljudi su ga samo koristili da bi opisivali svoje ručkove.
Iako neće zamjeniti Facebook, App.net će definitivno privući neke ljude svojim obečanjem o čuvanju privatnosti, kojima je stalo da komuniciraju sa svojim prijateljima i dijele sadržaj na miru. Ostaje samo pitanje je li ovo vrijedno cijene o 50 dolara godišnje.
Novi komentar