« Biznis
objavljeno prije 15 godina i 10 mjeseci
SADA SU IN PRIJENOSNA

Dell prodaje svoje tvornice

Zbog toga što se orijentirao samo na stolna računala, snažno kaska za konkurencijom.

Fotografija vijesti
Fotografija vijesti (Reuters)
Više o

konkurentnost

,

Dell

,

osobna računala

Posljednjih mjeseci Dell je ugovornim proizvođačima pristupio s ponudom za prodaju svojih tvornica, piše nadalje WSJ, pozivajući se na izvore bliske toj situaciji.

Prema riječima jednog izvora, Dell bi mogao većinu, ako ne i sve svoje tvornice, prodati u idućih 18 mjeseci, i to najvjerojatnije velikim ugovornim proizvođačima, većinom iz Azije.

Dell-ove su tvornice skrojene da odgovaraju na potrebe tržišta osobnih računala temeljenog na korporativnim klijentima s velikim narudžbama.

No, u protekle tri godine rast se sve više oslanja na prijenosna računala koja se kupcima plasiraju putem maloprodaje, te je Dell opasno zaostao za konkurentima u pronalasku učinkovitog sustava proizvodnje prijenosnih računala.

Neki upozoravaju da bi Dell mogao naići na nekoliko prepreka u prodaji svojih tvornica. Primjerice, ističe jedan izvor, ugovorni bi proizvođači mogli biti nespremni kupiti tvornice koje se nalaze u regijama s visokim troškovima rada, poput SAD-a.

Neke bi pak tvornice mogle biti opterećene sporazumima s lokalnim vladama, poput Dell-ove tvornice u saveznoj američkoj državi Sjevernoj Karolini koja je primila nekoliko milijuna dolara državnih i lokalnih poreznih olakšica vezanih uz određene uvjete, poput onog da ispuni određene ciljeve zapošljavanja i lokalnih ulaganja do 2015.

Iako se Dellove tvornice i dalje smatraju učinkovitima u proizvodnji desktop računala, sama industrija ne smatra tvornice u vlasništvu kompanija najjeftinijim načinom proizvodnje prijenosnih računala.

Ugovorni proizvođači općenito mogu proizvesti kompjutore za manje novca jer su njihove operacije u cijelosti usko fokusirane na učinkovitosti u proizvodnji, suprotno velikim tvrtkama kao što je Dell, koje moraju obratiti pozornost na neke druge stvari, poput marketinga. (HINA)

05.09.2008. 13:47:00
    
Novi komentar
nužno
nužno

skrolaj na vrh