Da Vinci je naslikao i golu Mona Lisu
Iako je slika izgubljena, postoje brojna djela učenika preko kojih se može rekonstrirati original velikog učitelja
Najnovije teorije vezane uz da Vincija tiču se njegove vjerojatno najpoznatije slike Mona Lise odnosno Lise del Giocondo. Navodno je postojala još jedna slika na kojoj je Gioconda gola. Nažalost, za to ne postoji čvrst dokaz. Osim enigmatskog portreta Mona Lise izloženog u Louvreu, ovaj umjetnik i znanstvenik iz doba talijanske Renesanse prema nekim pretpostavkama htio je toj slici dodati još jednu s preciznom namjerom da napravi diptih kojim bi odao počast dvama licima istog božanstva - same Venere.
Ovu najnoviju hipotezu iznio je Renzo Manetti, stručnjak ikonologije i autor nekoliko kontroverznih studija o Leonardovim djelima, u svojem eseju „Il velo della Gioconda. Leonardo segreto".
Prema Manettiju, na slici je bila jedna žena gola od pojasa na gore koja je sjedila na balkonu u istom položaju kao i Gioconda, odnosno Mona Lisa, a potjecala je iz tzv. „rimskog perioda" kad je Leonardo bio udubljen u studiranje filozofije i ezoteričnih doktrina.
„Čak iako je slika izgubljena", objašnjava Manetti, „postoje deseci reprodukcija i djela identične tematike koje su stvorili učenici a koje nam omogućuju da rekonstruiramo original." Jasna je povezanost i sa slikama poput Monna Vanne slikara Salaina, Leonardova učenika koji ju je pod paskom učitelja i naslikao.
Čak je i Raffaello bio inspiriran Golom Giocondom da Vincija koji je u istom periodu naslikao dvije ženske figure poprilično slične jedna drugoj, jednu pokrivenu velom, La Velatu, a drugu polugolu, La Fornarinu. Između njih, kao i između dvije Leonardove Gioconde postojao je jasno određen odnos: one su predstavljale prikaz dvije Venere neoplatonske tradicije, onu „božanstvenu" i onu „vulgarnu", koje ustvari označavaju dva različita aspekta ljudske duše
Razgovor RSS komentara novi komentar ↓
Novi komentar