« Svijet
objavljeno prije 10 godina i 2 mjeseca
RUPERT U PROBLEMIMA

Britanci zbog skandala s NoW-om ne žele da Murdoch preuzme televiziju BSkyB

Ministar kulture Jeremy Hunt je kazao da "ne biste mogli biti ljudsko biće a da vam se želudac ne diže od otkrića koja su ugledala svjetlo dana"

Rupert Murdoch
Rupert Murdoch (Getty Images)
Više o

News of the World

,

Rupert Murdoch

,

televizija BSkyB

Tabloid News of the World (NoW) kupovao je od jednoga policajca podatke o kraljevskoj obitelji, objavio je u ponedjeljak BBC i tako još više raspirio skandal koji je zahvatio medijsko carstvo News Corp., piše Hina. Poslovni urednik BBC-a Robert Peston rekao je kako je taj podatak bio sadržan u e-mailovima News Internationala koji su 2007. predani jednoj odvjetničkoj tvrtki, ali tek prošli mjesec i policiji.

Londonski list Evening Standard objavio je slične tvrdnje o tome kako su osobne podatke o kraljici Elizabeti i njezinim suradnicima tabloidu News of the World prodali kraljevski zaštitari. Po pisanju Evening Standarda, i ti su podaci otkriveni 2007. godine.

Policijska ekipa koja istražuje tvrdnje da je News of the World hakirao telefone te da su neki policajci podmićeni, osudila je ta izvješća i kaže kako to potkopava policijski posao. Po policijskom priopćenju, podaci koji su procurili nakon sastanaka detektiva i predstavnika News Internationala, britanske podružnice News Corpa, osmišljeni su za "skretanje pozornosti".

Peston iz BBC-ja kaže kako su e-mailovi pružili dokaz da je sada ugašeni tabloid kupovao telefonske brojeve prijatelja kraljevske obitelji od policajca koji im je bio dodijeljen da ih štiti. "To bi značilo da je sigurnost šefice države na neki način bila ugrožena", dodao je Peston. Londonska policija objavila je da je "izuzetno zabrinuta i razočarana" zbog "stalnog objavljivanja probranih informacija" koje bi, tvrdi, mogle ugroziti policijsku istragu.

Murdoch pod pritiskom da oduistane od preuzimanja BSkyB-a

Skandal koji je izbio s tabloidom News of the World, u vlasništvu medijskog magnata Ruperta Murdocha, nakon otkrića da su novinari tog lista prisluškivali telefone i hakirali sms poruke oko 4.000 Britanaca, naštetio je ugledu premijera Davida Camerona i potaknuo brojna pitanja o sprezi političara i medija, a Velika Britanija sada pokušava pronaći način kako izbjeći da upravo Murdoch preuzme televizijsku mrežu BSkyB, piše u petak Reuters.

Rupert Murdoch se tako našao pod pritiskom da ponovno razmotri svoju ponudu da za 14 milijardi dolara kupi 61 posto udjela u toj televiziji, pa je tako i zamjenik britanskog premijera Nick Clegg pozvao magnata koji je vlasnik medija diljem svijeta, od Hollywooda do Hong Konga, da "učini poštenu stvar i razmotri svoju ponudu" za kupnju BSkyB-a.

Vlada je od regulatornog tijela za medije Ofcom već zatražila da, u svijetlu skandala, ponovno procijeni ponudu, a stručnjaci ocjenjuju da bi to mogao biti temelj za blokiranje prodaje spomenute televizije.

Ministar kulture Jeremy Hunt je kazao da "ne biste mogli biti ljudsko biće a da vam se želudac ne diže od otkrića koja su ugledala svjetlo dana", aludirajući da su novinari ugašenog Murdochova tabloida prisluškivali i 13-godišnju žrtvu otmice i potom ubojstva, te obitelji poginulih vojnika u Iraku.

Prema najnovijim informacijama, Murdoch, međutim, ničim ne pokazuje da bi mogao odustati od preuzimanja televizije BSkyB, što bi bila njegova najveća akvizicija.

Laburistička stranka nije nakon skandala gubila vrijeme već je Hunta i premijera Davida Camerona napala da su bliski s Murdochom i da su vrlo sporo reagirali kako bi se otkrio pun opseg skandala. Laburisti pritom podsjećaju i da je bivši urednik News of the Worlda Andy Coulson prije toga obnašao dužnost Cameronova glasnogovornika.

Murdoch, između ostalog, posjeduje američku kabelsku TV mrežu Fox i najtiražniji američki dnevni list The Wall Street Journal.

11.07.2011. 19:35:00
    
Novi komentar
nužno
nužno

skrolaj na vrh