Brazil proizvodi automobile od banana i ananasa
Mješavina celuloze koristi se za pravljenje bio-plastike za automobilske dijelove. Ova ideja postoji s početka devedesetih, a propagirala ju je Toyota
Znanstvenici u Brazilu pretvaraju voćna vlakna u automobilske dijelove. Na nedavnom sastanku Američke kemijske udruge znanstvenici su predstavili svoj rad na sljedećoj generaciji automobilskih dijelova napravljenih od prirodnih vlakana banana, ananasa i drugog tropskog voća. Ti dijelovi ne sadrže nikakav naftni nusproizvod već se radi o takozvanoj bio-plastici.
Laboratorij koji Alcides Leao vodi pri Državnom sveučilištu Sao Paula vidi vrijednost u onome što drugi smatraju otpadnim materijalom, a to su biljna vlakna: "Izdvajamo vlakna iz lišća ili debla, a potom odvajamo celulozu od drugih biljnih komponenti. Celuloza je ključna sirovina."
Mješavina celuloze koristi se za pravljenje bio-plastike za automobilske dijelove. Ova ideja postoji s početka devedesetih, a propagirala ju je Toyota. Ono što je novo u laboratoriju u Sao Paolu jest obim materijala na kojem se radi. Listovi i peteljke banana, ananasa i drugog voća s tvrdom korom stavljaju se u napravu koja podsjeća na pretis-lonac. Dodaju se kemikalije, a rezultat je fini materijal koji podsjeća na puder: "Mi koristimo proces koji vrlo sliči proizvodnji papira iz celuloze. Ponavljamo proces više puta. U mogućnosti smo ići s mikro-razine na nano-razinu."
Leao govori o proizvodnji na razini molekula. Proces je skup, ali se s manje od pola-kilograma nano-celuloze može dobiti 45 kilograma super-čvrstog laganog plastičnog materijala. Takva plastika 30 posto je lakša, do četiri puta čvršća od normalne plastike, a svojim karakteristikama odgovara ugljičnim i optičkim vlaknima. Leao kaže da ovakvi materijali čine auto trajnijim i ekološki prihvatljivijim dijelom i zbog manje potrošnje goriva: "Prije smo imali 50 posto nerazgradljivu plastiku temeljenu na nafti. Sada imamo sto posto razgradljivi i ekološki prihvatljivi materijal."
Ovakva plastika ima i druge prednosti pred konvencionalnom plastikom, uključujući veću otpornost na štetu od visokih temperatura, vode i prolivenog benzina. Leao kaže da se automobilski dijelovi od ovog materijala mogu naći na tržištu u roku od dvije godine. On također predviđa da bi ovakva plastika jednog dana mogla zamijeniti čelik i aluminij.
Novi komentar