« Lifestyle BODY&SOUL
objavljeno prije 9 dana i 2 sata
SAVJETI

3 savjeta za prestanak odgađanja

Pozitivni osjećaji odnosno bilo što što nas čini sretnima pomoći će da prekinemo beskonačni niz odgađanja i riješimo što treba

Ne možete početi vježbati?
Ne možete početi vježbati? (Arhiva)
Više o

odgađanje

,

savjeti

Odgađanje je problem koji zapravo spada u područje emocija, a ne, kako uobičajeno mislimo, u područje upravljanja vremenom, kaže Tim Pychyl, profesor psihologije na Sveučilištu Carlton za časopis Fast Company

"Odgađanje je dobrovoljno odlaganje planirane akcije usprkos tome što smo svjesni da nam takvo ponašanje može naškoditi", objašnjava Pychyl u svojo knjizi Solving the Procrastination Puzzle. Odugovlačenje, odnosno odgađanje je po definciji neracionalno ponašanje jer je u neskladu  s našom idejom o tome što nas čini zadovoljnima. 

Studija objavljena na portalu Science Direct je pokazala da negativne emocije poput raznih frustracija, dosade, anksioznosti i sumnje u sebe mogu biti okidači za odgađanje.

Jednako tako, pozitivni osjećaji odnosno bilo što što nas čini sretnima pomoći će da prekinemo beskonačni niz odgađanja i riješimo što treba.

Prema spomenutom istraživanju, osjećaj sreće i zadovoljstva za 12 posto povećava produktivnost.  Želite li se riješiti ružne navike odgađanja pokušajte s ovim psihološkim alatima:

Lista obavljenih zadataka - prsijetite se kako se dobro osjećate nakon što ste nešto obavili i "skinuli" s popisa. Zapisujte stvari oje ste napravili. Na taj ćete se način motivirati da što prije obavite i ostale. Razmišljajte o svojim ciljevima i uspjehu koji vas čeka. 

Promjena razmišljanja - promjenom negativnog stava u pozitivan izazivamo lančanu rekaciju od koje ćemo imativišestruke koristi. Kada se javi misao "Ne želim to napraviti danas, ostavit ću za sutra", sami sebi recite: "Toliko je odličnih mogućnosti za mene. Kad odradim ovaj zadatak, bit ću korak bliže da ih ostvarim". Usvajanjem ove mentalne navike mijenamo misli iz negativnih u pozitivne i motiviramo se. 

Zahvalnost - pravi put do sreće. Dobra je vijest da osjećaj zahvalnosti vježbom možemo prizvati, odnosno osvijestiti. Svakog dana, najbolje pred spavanje odvojite par minuta da razmislite o tome na čemu ste zahvalni. Sve se računa - od osmijeha slučajnog prolaznika da povišice. Zahvalnost čini da se osjećamo sretnima i zadovoljnima, a ove dvije emocije pomau nam da se riješimo ružne navike odgađanja. 

05.11.2019. 11:01:00
    
Novi komentar
nužno
nužno

skrolaj na vrh