« Biznis
objavljeno prije 12 godina i 1 mjesec
PREŽIVLJAVANJE NA RADNOM MJESTU

10 stvari koje vam vaš šef nikad neće reći

Iako je uglavnom šef osoba čija je dužnost prepoznavati ono najbolje u zaposlenicima, to ne znači da i vi ne trebate znati bolje procjenjivati njega

Fotografija vijesti
Više o

radno mjesto

,

šefovi

,

karijera

,

zaposlenici

Jeste li ikada pomislili što se mota po glavi vašeg šefa kad vas pozdravi pri dolasku na posao? Budući da većinu svojih nadređenih ne možete samo tako upitati ovo pitanje, mi smo to odlučili napraviti za vas. Donosimo vam deset stvari koje vaš šef misli, ali vam ih nikad neće otvoreno i direktno reći.

1. Ono što činite izvan radnog vremena jednako je važno kao i ono što činite za vrijeme njega

Većina šefova ne prati svaki korak svojih zaposlenika sve dok im za to ne date dobar razlog. Unatoč tomu što je vaše slobodno vrijeme nešto u što se vaš poslodavac nema pravo miješati, to ne znači da se nakon radnog vremena možete ponašati kako god želite i da će to proći bez posljedica za vašu karijeru. Kada bilo što radite javno i pred svjedocima, vi istovremeno predstavljate i vašu tvrtku, pa makar to činili u kafiću ili na Facebooku.

2. Vaš je stav jednako važan kao i vaši zadaci

Sviđalo vam se to ili ne, odnosi na radnom mjestu dugoročno su iznimno važna stvar koju ne smijete zanemariti. Većina šefova neće vam to nikad direktno reći, ali način na koji pristupate rješavanju problema jednako je važan kao i vaša uspješnost u njihovom rješavanju. Nemojte činiti grešku misleći da su rezultati isključivi kriterij po kojima vas netko treba ocjenjivati - odnosi s kolegama, fleksibilnost i spremnost za timski rad ključni su faktori koji čine dobrog i poželjnog zaposlenika.

3. Neka se i vaš glas čuje

Iako se i šefovi značajno razlikuju po svojim osobnostima i stilovima, velika većina njih voli zaposlenike koji se ne boje reći što misle, posebice ukoliko su njihove primjedbe pogođene s obzirom na mjesto i trenutak. Osim toga, nikad se ne bojte reći šefu što vam treba za još bolji uspjeh, bez obzira radilo se o usavršavanju, vremenu ili novcu.

4. Naučite „čitati" svog šefa

Ovo je nešto što se samo po sebi čini jasnim i razvidnim, ali mnogi zaposlenici zapravo nemaju pojma kako „osluškivati" svog šefa. Kao što svaki dobar šef treba iz svakog zaposlenika izvući maksimum, delegirajući im zadatke na način da ih što efikasnije rješavaju, tako i dobar zaposlenik mora naučiti „čitati" šefa, odnosno prepoznati kako malim gestama izvući najbolje iz međusobnog odnosa.

5. Pušite u vlastiti rog

Osim ukoliko niste jedini zaposlenik, nije realno očekivati da vaš šef prati ama baš sve što njegovi zaposlenici rade i koliko kvalitetno obavljaju sve svoje dužnosti. Upravo je zbog toga važno da s vremena na vrijeme suptilno to svom šefu date do znanja. Iako pretjerivanje u ovom slučaju može biti kontraproduktivno, još je gore u tišini raditi kvalitetan posao, a pustiti nekog drugog da pobere sve lovorike.

7. Odijelo ponekad čini čovjeka

Iako niste potpuno u krivu ukoliko mislite da je vaša odjeća zadnja stvar koja će vašem prezaposlenom šefu biti na pameti, upitne modne kombinacije i neodržavan izgled svakako vam neće pomoći da dobijete povišicu ili promaknuće. Smatrali to poštenim ili ne, odjeća i izgled itekako šalju poruku ljudima oko nas, a šefovi tu nisu nikakva iznimka.

8. Šefovi nisu imuni na pohvale

Linija između pozitivnih i konstruktivnih komentara na račun nečega što je napravio vaš šef i ulizivanja ponekad je vrlo tanka, ali svakako postoji. Iako je šef obično ta osoba koja bodri i motivira svoje ljude, obrnuta situacija ponekad može biti vrlo efikasan način da učvrstite odnos s vašim šefom. Ne bojte se to učiniti pred ostalim kolegama, posebice ukoliko ono što ćete reći doista ima rezona.

9. Nemojte stvarati probleme, već budite onaj koji ih rješava

Veliki broj zaposlenika dolazi pred svoje šefove s nekim problemom i očekuje od njih da im ga oni riješe. Upravo je rješavanje kompliciranih situacija i zavrzlama odlika dobrih i kvalitetnih zaposlenika, a u konačnici je i ono zbog čega vas je netko uopće zaposlio. Mora li šef „dadiljati" nad svakim vašim zadatkom i biti 8 sati dnevno na izravnoj liniji s vama, prije ili poslije će doći do zaključka da ste mu preveliki trošak.

10. Preuzmite odgovornost za svoje postupke

Bez obzira jeste li samo zakasnili ili zeznuli veliki projekt, oduprite se porivu da krivnju svalite na nekog drugog ili na višu silu. Umjesto toga, priznajte da ste krivo procijenili i na temelju toga donijeli pogrešnu odluku te čvrsto obećajte da se više nećete dovesti u tu poziciju. Iako ćete kratkoročno možda više izgubiti nego da ste smislili kakvu dobru ispriku, dugoročno će svaki dobar šef znati nagraditi tu iskrenost.

23.05.2012. 10:57:00
    
Razgovor RSS komentara novi komentar ↓
  1. avatar
    klkso
    23.05.2012. 15:50
    di je 6.?
  2. avatar
    ali bošnjak
    23.05.2012. 18:54
    hahaha.Dobra fora!Greska u naslovu ;)ili tacku 6. moramo skontat sami ;)))
Novi komentar
nužno
nužno

skrolaj na vrh