Zbog porasta broja motornih vozila promet uvelike otežan
Vozači nemaju izbora, posebice u središtu grada, pa se nepropisno parkiraju
Prošle godine u Zagrebu je registrirano gotovo 400 tisuća vozila, što je za oko 15 tisuća više nego godinu dana prije, no to povećanje ne prati i izgradnja novih parkirališta, pa po zakonu ponude i potražnje vozači sve više nepropisno parkiraju. Po policijskim statistikama, u Zagrebu je lani svaki dan u prosjeku 86 vozača nepropisno parkiralo svoja vozila. Ukupno je prijavljeno 31.511 takvih prekršaja, odnosno 642 više nego godinu prije, što je porast od dva posto. Svaki se šesti prometni prekršaj odnosio upravo na parkiranje.
Posebno je porazan podatak da je svaki dan devet nesavjesnih vozača parkiralo na mjestima za invalide. Zagrebparking je svojim ‘paucima’ odnosio čak 83 vozila dnevno, pa ih je lani premješteno ukupno 30.184 ili za 2970 više nego 2006. godine. Riječ je o povećanju od 11 posto.
U policiji kažu da su svjesni kako represivnim postupanjem prema nesavjesnim vozačima neće riješiti problem parkiranja, koji je, kažu, jedan od najvećih gradskih prometnih teškoća, no nadaju se da će u uvođenju reda uskoro pomoći i prometno redarstvo koje će ustrojiti gradska uprava.
Europska iskustvaU Milanu je proglašena ‘eco pass’ zona površine osam četvornih kilometara sa 43 ulaza za motorna vozila. Promet nadziru kamere, a prolazak kroz rampe naplaćuje se do 10 eura, s time da su vozila na električni i hibridni pogon oslobođena plaćanja.
Već prvog dana primjene te odluke u središtu Milana promet je opao za čak 40 posto.
Kritike udruga
Zagrebačke udruge za zaštitu okoliša već duže vrijeme ističu da je najveći problem to što se novac prikupljen regulacijom prometa ne usmjerava u poboljšanje javnog prijevoza i gradnju novih biciklističkih staza, nego u gradnju novih parkirališta i garaža. Zagreb i dalje potiče na dolazak automobilom u najuže središte.
Novi komentar