Zbog čega su reklame koje se koriste seksom tako efikasne?
Gledanje atraktivnih žena i muškaraca u reklamama aktivira poseban dio mozga u ljudi, isti onaj koji nas tjera na impulzivnu i stihijsku kupnju, tvrde znanstvenici
Naši mlađi čitatelji vjerojatno se toga ne sjećaju, ali svojevremeno niste mogli vidjeti reklamu za cigarete u kojoj u istom kadru ne bi bila prikazana i barem jedna iznimno zavodljiva djevojka. Oglašivači su se koristili ovim školskim trikom kako bi nam na nimalo suptilni način poručili da su upravo te cigarete najbrži način da i mi sebi nađemo jednu takvu rasnu ljepoticu.
Ovakvo su objašnjenje prihvatili i stručnjaci za marketing i psihologiju, tvrdeći da je upravo ta podsvjesna poruka razlog tomu što malo tko može odoljeti proizvodu kojeg prodaje zgodna mlada djevojka, bile to cigarete, automobil ili pivo.
Ipak, najnovije istraživanje provedeno u Kaliforniji baca novo svjetlo na ovaj fenomen. Naime, istraživači sa Sveučilišta u Kaliforniji otkrili su kako gledanje atraktivnih žena i muškaraca u reklamama aktivira poseban dio mozga u ljudi, isti onaj koji nas tjera na impulzivnu i stihijsku kupnju.
Studija je pokazala da su reklame koje koriste uvjeravanje temeljeno na racionalnoj logici manje efikasne od onih koje su usmjerene ka našoj podsvijesti.
Vrlo karikirano, reklama za automobil koja vas uvjerava da je taj automobil odlična kupovina zbog toga što malo troši, ima nisku cijenu održavanja te iznimno povoljne uvjete kreditiranja puno je manje efikasna od one koja vam podsvjesno govori da ćete, ukoliko kupite automobil, povećati svoje šanse kod djevojaka.
„Stručnjaci za marketing ovo vrlo dobro znaju, a budući da je njihov posao da vas uvjere u kupnju proizvoda, u određenim slučajevima neće prezati ni pred čime da udare na vaše najniže porive, ukoliko je to ono što je potrebno", rekao je dr. Ian Cook, voditelj studije.
„Jedini način da se borite protiv ovoga jest da budete svjesni te dobro čuvate vaš mozak i vaš novčanik", zaključuje profesor Cook.
Novi komentar